0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

اگر ناخون هاتون میشکنه بخونید...

شکستگی ناخن در برخی از خانم ها باعث ایجاد احساس ناراحتی شده است. عموما خانم هایی که با مشکل شکستن ناخن هایشان مواجه هستند، همواره به دنبال کشف راه هایی برای جلوگیری از این عارضه می گردند. برخی از خانم ها نیز به دلیل شکستن ناخن هایشان، به کاشت ناخن روی می آوردن، غافل از اینکه می توان با روش های آسان تر و بی ضررتر از این شکنندگی جلوگیری کرد. در واقع شکستن ناخن ها می تواند بر اثر عوامل مختلفی نظیر استرس، فقر مواد معدنی و یا برخورد با اجسام دیگر ایجاد شود. این امر در افرادی که با دستان خود زیاد کار می کنند، بسیار شایع تر است. در واقع شکستگی ناخن ها امری طبیعی است که در برخی از افراد بیشتر و در برخی از افراد کمتر اتفاق می افتد، اما با اینحال می توان با استفاده از روش های مختلف از این شکنندگی جلوگیری کرد.

ساختار ناخن از چیست؟

ناخن ها معمولا از یک لایه کراتینی و پروتئینی ساخته شده اند که این ساختار شبیه مو است این قسمت از بدن عموما از سمت پایین شروع به رشد کردن می کند. صدف ناخن در برخی از افراد کوچکترو در برخی از افراد بزرگتر است، همچنین رنگ این صدف نیز در افراد مختلف متفاوت است. توصیه می شود که اگر با تغییر رنگ صدف ناخن هایتان رو به رو شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

شکستگی ناخن ها ناشی از چیست؟

شکستن ناخن های به صورت خطوط عمودی و افقی و در بخش های مخلتف ناخن اتفاق می افتد که عوامل مختلفی سبب ایجاد این عارضه می شود، برخی از مهم ترین عواملی که باعث شکستگی ناخن ها می شوند، عبارتند از:

رطوبت:

رطوبت در ناخن ها یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در شکنندگی ناخن ها است. در واقع ناخن ها کاملا برعکس پوست هستند و نمیتوانند رطوبت زیاد را تحمل کنند و این عامل  باعث شکستگی و خم شدن ناخن ها می شود.

کندن ناخن و جویدن ناخن ها:

این عامل در برخی از افراد به دلیل اضطراب و استرس ایجاد می شود. در واقع عمل کندن و جویدن ناخن ها باعث می شود تا ناخن های شما دچار شکنندگی شود.

عفونت:

برخی از ناخن ها ممکن است به دلایل مختلفی دچار عفونت شوند، وجود عفونت در ناخن باعث می شود تا بافت ناخن کاملا تغییر کرده و در نتیجه ناخن ها را به مرور زمان ضعیف و شکننده می کند و بالطبع این ضعیف شدن باعث شکنندگی ناخن ها خواهد شد.

پسوریازیس:

پسوریازیس جزو بیماری هایی است که ناخن ها را سفت می کند و در نتیجه سفت شدن آن ناخن خرد می شود. پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی پوستی است.

خشکی ناخن:

اگر چه مرطوب شدن ناخن باعث شکنندگی می شود، اما خشکی آن نیز به نوعی ناخن ها را شکننده می کند. بنابراین بهتر است از محصولات مرطوب کننده مخصوص ناخن استفاده کنید.

جلوگیری از شکستن ناخن ها با روش های زیر:

با استفاده از چند راه حل ساده می توانید از شکنندگی ناخن ها خود جلوگیری کنید:

  • ناخن هایتان را همیشه و در همه حال تمیز نگه دارید. داشتن ناخن هایی تمیز به سالم ماندن آن کمک بسیار زیادی می کند. هنگامی که دستانتان را می شویید حتما نوک ناخن ها را فراموش نکنید.
  • سعی کنید ناخن هایتان را زیاد در زیر آب نگه ندارید، چرا که همانطور که در بالا گفته شد، رطوبت زیاد عاملی برای شکنندگی ناخن هاست.
  • اگر ناخن های خشکی دارید می توانید از مرطوب کننده های مخصوص ناخن استفاده کنید. این مرطوب کننده رطوبت و نرمی ناخن ها را در حد تعادل حفظ می کنند. روغن های مخصوص ناخن و یا لوسیون ها می توانند گزینه خوبی برای شما باشند.
  • محصولات بسیاری زیادی در داروخانه و لوازم بهداشتی وجود دارند که می توانید از آن ها برای سفت کردن ناخن های خود استفاده کنید.
  • سعی کنید از پاک کننده های ناخنی استفاده کنید که به ناخن های شما آسیبی نمی رسانند.
  • ناخن هایتان را به هیچ عنوان از ته نگیرید. این کار خود عاملی برای شکنندگی ناخن هاست.
  • برای تقویت ناخن های خود از مکمل ها استفاده کنید. مکمل هایی مانند بیوتین می توانند به سفت شدن ناخن ها کمک بسیار زیادی کنند. این مکمل ها را در وعده های روزانه خود قرار دهید. البته بیوتین می تواند به رشد و تقویت مو نیز کمک کند.
  • کاشت ناخن، مانیکور، ژلیش و ... را حذف کنید.
  • برخی از محصولات موجود در بازار مخصوص سفت کردن ناخن ها هستند، استفاده از آن ها مانند یک محافظ عمل می کند.
  • آب زیاد بنوشید. کمتر کسی است که از فواید خوردن آب بی خبر باشد. فواید نوشیدن آب نه تنها برای بدن بلکه برای سلامت ناخن ها نیز بسیار مفید است.
  • داشتن رژیم غذایی سالم می تواند عامل دیگری برای تقویت ناخن ها باشد. سعی کنید مواد معدنی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
  • از لاک زدن بیش از اندازه پرهیز کنید. درست است که داشتن لاک باعث داشتن ناخن های زیبا می شود، اما وجود لاک به طور مداوم، به مرور ناخن های شما را ضعیف می کند.
  • سعی کنید اندازه ناخن هایتان را در حد مطلوبی حفظ کنید. داشتن ناخن های خیلی بلند باعث شکستن و ترک خوردن آن ها می شود.
  • سوهان زدن یکی از کارهایی است که باعث افزایش زیبایی ناخن ها می شود، اما سعی کنید ناخن هایتان را تنها در یک جهت سوهان بزنید.
  • از روغن های گیاهی برای نرم کردن ناخن هایتان استفاده کنید. به عنوان مثال روغن نارگیل، یا روغن درخت چای می تواند مناسب باشد. برخی از افراد با استفاده از کره، ناخن های خود را نرم می کنند. کره های گیاهی گزینه بهتری برای این کار هستند.
  • یکی دیگر از روش های محافظت از ناخن ها خیساندن آن ها در نمک است. اجازه دهید ناخن هایتان 5 تا 10 دقیقه در آب نمک بماند.
  • آب لیمو نیز نیز ماده ای است که می تواند باعث محافظت از ناخن های شما شود. ترکیب آب لیمو با روغن زیتون یک گزینه ایده آل است.
  • عامل دیگری که می توانید از آن برای حفظ سلامت ناخن ها استفاده کنید، ویتامین E است که باعث حفظ رطوبت و سلامت ناخن ها می شود.

چند محصول پر فروش برای تقویت کردن ناخن ها و جلوگیری از شکستن آن ها:

  1. محلول تقویت کننده و مستحکم کننده ناخن ماوالا

برند ماوالا یکی از کمپانی های مطرح در زمینه تولید محصولات مراقبتی است که محصولات بسیار با کیفیتی را وارد بازار کرده است. یکی از محصولات این کمپانی محلول تقویت کننده و سفت کننده ناخن است. استفاده از این محلول به مرور باعث می شود تا صفحه ناخن های شما محکم شود. محلول تقویت کننده و مستحکم کننده ناخن ماوالا، شکنندگی ناخن های شما را بر طرف می کند. استفاده از این محلول بسیار آسان است و در داخل آن دو عدد محلول وجود دارد که برای استفاده ابتدا باید محلول شماره 1 را استفاده کنید، این محلول بر روی ناخن های شما حالتی مشبک را ایجاد می کند، هنگام دیدن این حالت، نوبت استفاده از محلول شماره 2 است. مرحله دوم را تا جایی تکرار کنید که پس از خشک شدن سطح ناخن شما کاملا صاف و یک دست شود. از محلول تقویت کننده ناخن ماوالا می توانید به عنوان زیر ساز ناخن هایتان استفاده کنید. این محصول در حجم 10 میلی لیتر ارائه می شود.

  1. کرم تقویت ناخن ای سی ام مدل نووفن

این کرم برای افرادی که دارای ناخن های شکننده و ضعیف هستند، بسیار مناسب است. وجود مواد تقویت کننده و مغزی در ترکیبات این کرم باعث می شود تا ناخن های شما از هر گونه آسیبی در امان بماند. این کرم دارای ترکیباتی است که آب درون ناخن های شما را حفظ می کند و رطوبت را به میزان قابل قبولی در ناخن های شما نگه می دارد. مواد مغذی و تقویت کننده در این کرم، آن را به یک ماده مغذی برای ناخن ها تبدیل کرده است. این کرم تقویت کننده به مرور باعث بازسازی بافت صدف ناخن شما شده و خشکی آن را از بین می برد.

  1. لاک کلسیم اِنی

یکی از راحت ترین محصولات مراقبت از ناخن لاک های تقویت کننده هستند. لاک تقویت کننده انی ساخت ایران بوده و به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کلسیم می تواند باعث ترمیم و محافظت از ناخن های شما شود. این لاک را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید. لاک کلسیم انی هیچگونه رنگی نداشته و می توانید از آن به راحتی، همانند لاک ناخن استفاده کنید.

لاک ناخن کلسیم انی یک محصول ایده آل برای کسانی است که از شکنندگی ناخن های خود رنج می برند. پس از مدتی استفاده مداوم از این لاک ناخن تاثیرات فوق العاده آن را احساس خواهید کرد.

  1. محلول تقویت کننده ناخن اِنی مدل لیکوئید نیل

یکی دیگر از محصولاتی که می تواند به استحکام ناخن های شما کمک کند، محلول تقویت کننده ناخن لیکوئید نیل انی است. این محصول نیز همانند دیگر محلول های موجود در بازار حاوی موادی است که می تواند باعث استحکام ناخن های شما شود. محلول های تقویت کننده ناخن همگی دارای ویتامین ها، مواد معدنی و تمام محصولات مورد نیاز برای ناخن ها هستند و این ترکیبات در کنار یکدیگر می توانند به استحکام و سلامت ناخن شما کمک بسیار زیادی کنند.