0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

پنکک یا کرم پودر؟ شایدم هر دو.

انتخاب نوع محصولات آرایشی، تا حدودی به سلیقه فرد بستگی دارد، اما گاهی بهتر است در هنگام انتخاب محصول آرایشی مورد نظرتان به نوع پوستتان نیز توجه کنید. به عنوان مثال انتخاب بین کرم پودر و پنکک، مسئله ای است که اینروزها افراد بسیار زیادی با آن رو به رو هستند. گاهی نیز برخی از افراد از هر دوی آن ها برای پوشاندن پوست خود استفاده می کنند. در ادامه سعی داریم تا این موضوع را به طور دقیق تر بررسی کنیم:

بافتی که پنکک بر روی پوست ایجاد می کند، بسیار سبک است. بنابراین به آن دسته از افرادی که دارای پوست های چرب هستند، توصیه می شود که پنکک را جایگزین کرم پودر کنند. البته این دسته از افراد می توانند از کرم پودرهای فاقد چربی نیز استفاده کنند. اما پنکک گزینه ایده آل تری برای این افراد است.

کرم پودر ها نسبت به پنکک ها داری بافت سنگین تری هستند. بنابراین اگر دارای پوست خشک هستید و یا اگر از پوشانندگی کمی که پنکک ایجاد می کند، رضایت ندارید، توصیه می کنیم از کرم پودر استفاده کنید. حتی افرادی که دارای پوست های چرب هستند نیز در صورت عدم رضایت از پوشانندگی پنکک می توانند از کرم پودر های فاقد چربی استفاده نمایند.

اگر پنکک را برای استفاده روزانه انتخاب می کنید، به شما توصیه می کنیم که از محصولاتی استفاده کنید که علاوه بر اینکه پوست شما را پوشش دهند، از آن در برابر عوامل محیطی نیز مراقبت کنند. این روزها، پنکک هایی تحت عنوان پنکک های موزائیکی به بازار آمده اند که این نوع از محصولات حاوی ترکیباتی هستند که از پوست محافظت کرده و در داخل آن هیچگونه ترکیبات شیمیایی به کار برده نشده است. بنابراین حتی افرادی که دارای پوست های حساس هستند نیز می توانند بدون نگرانی از این پنکک ها استفاده کنند.

پنکک ها معمولا به جز پوشانندگی برای موارد دیگری هم استفاده می شوند. از آنجاییکه این محصول در رنگ های مختلفی تولید شده ، افرادی بسیار زیادی از آن به عنوان رژگونه، سایه و ... استفاده می کنند. حتی برخی از افراد از پنکک به عنوان تثبیت کننده آرایش خود نیز استفاده می نمایند.

اگر پوست شما به گونه ای است که برق دارد (این مسئله بیشتر در پوست های چرب دیده می شود) و یا اگر دارای جوش های زیر پوستی هستید، به شما توصیه می کنیم که در هنگام آرایش کردن ابتدا از یک ضد آفتاب استفاده کرده و سپس بر روی آن پنکک بزنید. این کار باعث می شود تا جوش های شما کاملا پوشانده شود و ظاهری صاف و یکدست بر روی پوست شما ایجاد شود.

افرادی که دارای پوست خشک هستند، باید قبل از هر چیزی پوست خود را با استفاده از کرم های مرطوب کننده، مرطوب کنند و پس از آن از پنکک استفاده نمایند. می توانید از ضد آفتاب به جای مرطوب کننده استفاده نمایید.

اگر پوستتان دارای خطوط می باشد، به هیچ عنوان از پنکک به صورت تکی استفاده نکنید. پنکک باعث می شود تا خطوط چهره شما بیشتر نمایان شود. استفاده از مرطوب کننده و یا ضد آفتاب این خطوط را پر کرده و بنابراین پس از زدن پنکک دیگر شاهد خطوط و چین و چروک های پوست خود نخواهید بود.

به افرادی که دارای پوست های کدر هستند و یا افرادی که پوستشان لک دارد، برای داشتن یک آرایش یکدست و زیبا توصیه می شود که از ضد آفتاب های بدون چربی و سپس بر روی آن از کرم پودر با پوشانندگی بالا استفاده کنند و سپس در نهایت از یک پنکک سبک برای از بین بردن براقی آن استفاده نمایند. این آرایش برای استفاده روزانه مناسب نیست.

دقت داشته باشید که در آرایش روزانه و در هنگام خروج از منزل بهتر است از ضدآفتاب استفاده کنید. اگر می خواهید که پوست شما صاف، یکدست و دارای رنگ باشد، بهتر است از ضد آفتابی استفاده کنید که در داخل آن کرم پودر باشد. استفاده از پنکک بر روی کرم های ضد آفتاب باعث کاهش اثربخشی آن خواهد شد.

تمام نکاتی که عنوان شد دلایلی است که به زیباتر شدن پوست شما کمک می کند. با وجود تمام موارد عنوان شده، باز هم در نهایت آنچه که مهم است، راحتی و سلیقه شما در هنگام استفاده از این محصولات آرایشی است. در نظر داشته باشید که هدف از آرایش کردن زیباتر شدن است، با استفاده از لوازم آرایشی مناسب و به کار بردن صحیح آن ها می توانید این زیبایی را در چهره خود ایجاد کنید. در ادامه به بررسی چند محصول پر فروش از کرم پودر ها و پنکک ها خواهیم پرداخت.

  1. کرم پود دبورا مدل درس می پرفکت:

کرم پودر درس می پرفکت (Dress Me Perfect)، یکی از محصولات پر فروش برند دبورا است. این کمپانی ایتالیایی در سال 1903 در شهر میلان تاسیس و شروع به فعالیت کرد و امروزه به عنوان یکی از قطب های اصلی محصولات آرایشی و زیبایی در ایتالیا شناخته شده است. دبورا با تولید این محصول نیاز بانوان را برای داشتن پوستی کاملا طبیعی و در عین حال بی عیب و نقص از بین برده است.

یکی از ویژگی های مهم کرم پودر دبورا مدل درس می پرفکت، فیلتر ضدآفتابی (SPF15) است که در آن وجود دارد تا از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب (UV) محافظت کند. از دیگر ویژگی های این کرم پودر، خاصیت اکسیژن رسانی آن است که این ویژگی سبب شده تا هنگام استفاده از این محصول، اکسیژن مورد نیاز برای تنفس پوست شما فراهم شود و حس سنگینی بر روی آن ایجاد نکند. کرم پودر درس می پرفکت با بافت مایع و تقریبا رقیقی که دارد برای انواع پوست، به ویژه پوست های نرمال تا خشک مناسب بوده و ظاهری طبیعی و نیمه مات را به پوست می دهد (افرادی که پوست خیلی چربی دارند ممکن است بعد از استفاده از این کرم پودر پوست آن ها ظاهری براق به خود گیرد). همچنین مواد اولیه ای که در این کرم پودر به کار رفته، فاقد پارابن و نگهدارنده های مضر است که باعث جوش و حساسیت می شوند، بنابراین پوست های حساس نیز می توانند بدون نگرانی از این محصول استفاده نمایند. این کرم با کاور متوسطی که دارد، بسیار سبک و تقریبا ماندگار است و به راحتی و کاملا یکدست بر روی پوست پخش شده و با هر رنگ پوستی سازگار است. اکسید نشدن و تغییر رنگ ندادن این کرم پودر بعد از استفاده بر روی صورت، به ویژگی های مثبت آن اضافه کرده است.

کرم پودر دبورا مدل درس می پرفکت با تمام ویژگی های مثبت و در عین حال قیمت مناسبی که دارد، برای استفاده روزانه می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. این محصول با حجم 30 میلی لیتر و بطری شیشه ای و پمپی، در 5 رنگ تولید و به بازار عرضه شده و مورد استقبال بسیاری از بانوان ایرانی قرار گرفته است.

  1. پودر صورت ایزادورا مدل آنتی شاین

پودر صورت ایزادورا برای افرادی که دارای پوست های معمولی و چرب هستند، بسیار مناسب است. این پودر همانطور که از نامش پیداست، به صورت آنتی شاین بوده و باعث مات شدن پوست شما می شود. پودر صورت آنتی شاین ایزادورا چربی پوست شما را به طور قوی جذب می کند.

پودر صورت آنتی شاین ایزادورا دارای بافتی بسیار سبک است و پس از استفاده از آن هیچگونه سنگینی را بر روی پوست خود احساس نخواهید کرد.  این محصول با دارا بودن ترکیبات مرطوب کننده ای که دارد، به هیچ عنوان باعث ایجاد خشکی بر روی پوست شما نمی شود.

این پودر حاوی ترکیباتی است که از پیری زودرس پوست شما جلوگیری کرده و از پوست شما در برابر هرگونه عوامل محیطی محافظت می کند.

پودر صورت آنتی شاین ایزادورا به صورت فشرده بوده و با استفاده از پد موجود در آن می توانید از آن استفاده کنید. این پد قابل شست و شو بوده و شما می توانید در صورت نیاز آن را بشویید.

ایزادورا یک برند معتبر است که در ساخت محصولات خود از ترکیبات گیاهی استفاده می کند. بنابراین افرادی که دارای پوست های حساس هستند نیز می توانند بدون نگرانی از محصولات این برند استفاده کنند.

  1. کرم پودر بورژوا مدل سیتی رادیانس :

کرم پودر بورژوا (Bourjois) مدل سیتی رادیانس (City Radiance)، یک محصول ایده آل برای استفاده بانوان می باشد. این محصول فرانسوی نیاز بانوان را برای داشتن کرم پودری که علاوه بر پوشاندن نقص های صورت، پوست آن ها را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کند، از بین برده است. بنابراین می توانیم بگوییم این کرم یک محصول دو کاره مراقبتی و محافظتی است. کرم پودر سیتی رادیانس بورژوا دارای فرمولاسیون های ویژه ای است که از پوست شما در برابر آلودگی های محیطی محافظت می کند.

کرم پودر سیتی رادیانس بورژوا دارای رنگ بندی های متفاوتی است که شما می توانید متناسب با نتاژ پوستی خود آن را انتخاب کنید. این رنگدانه ها باعث شفافیت پوست شما می شود. بافت سبکی که این کرم پودر پس از اسفتاده بر روی پوست شما ایجاد می کند، رطوبت پوست شما را حفظ خواهد کرد.

  1. پنکک بیو مدل آل این وان

پنکک آل این وان بیو یک محصول ایده آل برای افرادی است که علاقه ای به استفاده از کرم پودر ندارند. این پنکک باعث می شود تا پوست شما جلوه ای مات گرفته و یکنواخت شود. پوشش دهی این پنکک به گونه ای است که پوستی کاملا صاف و یکدست را برای شما به ارمغان می آورد و زیبایی فوق العاده ای را به آن می بخشد. البته این یکنواختی و پوشانندگی بسیار طبیعی است.

در داخل پنکک آل این وان بیو از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نشده است، بنابراین افرادی که دارای پوست های حساس هستند نیز می توانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند.پنکک آل این وان بیو به صورت یک آبرسان نیز عمل کرده و رطوبت پوست شما را حفظ خواهد کرد. این پنکک دارای رنگ بندی های متنوعی است که شما می توانید رنگی متناسب با تناژ پوستی خود انتخاب کنید.