0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

چرا استفاده کردن از شوینده های بانوان مهم است؟

تا چند سال پیش افراد بسیار زیادی با ژل های شوینده آشنایی نداشتند، اما اینروزها با انواع مخلتفی از ژل های شست و شوی ناحیه تناسلی رو به رو هستیم که در داروخانه ها و توسط برندهای مختلف تولید شده و در دسترس هستند. البته هنوز هم هستند کسانی که به جای استفاده از شوینده های مخصوص بانوان از صابون استفاده می کنند که این کاملا اشتباه است.

اجازه دهید با یک مثال ساده این موضوع را برای شما روشن تر سازیم. تمام اعضای بدن، دارای حساسیت های مخصوص به خود هستند و برای شست و شو و مراقبت از آن ها باید از محصولاتی خاص و مخصوص به آن مناطق استفاده کرد. در نظر بگیرید که برای شستن دندان ها از شامپو استفاده کنید و یا از یک خمیر دندان برای شست و شوی صورت استفاده کنیم. این اعمال از نظر همه افراد دور از منطق است. در مورد واژینال نیز به همین صورت است. دستگاه تناسلی بخش حساسی است که برای شست و شوی آن باید از محصولاتی با ترکیبات ملایم استفاده کرد. خوشبختانه این روزها محصولات شست و شوی واژینال به میزان زیادی توسط برندهای مختلف تولید شده و در دسترس هستند. این محصولات با عنوان شوینده های بهداشتی و یا ژل بهداشتی تولید شده اند که شما می توانید با توجه به نوع پوست خود، میزان حساسیت و ... آن ها را انتخاب کنید.

شوینده بهداشتی بانوان چیست؟

دستگاه تناسلی جزو نقاطی از بدن است که مکان مناسبی برای رشد میکروارگانیسم هاست. بنابراین به شما توصیه می کنیم که از محصولاتی برای این قسمت استفاده کنید که فرمولاسیون مختص این منطقه را داشته باشند. شوینده های بهداشتی بانوانی که در بازار موجود هستند معمولا حاوی ترکیباتی هستند که pH آن ها از دیگر شوینده ها کمتر است، بنابراین باعث حفظ pH طبیعی پوست در منطقه  واژینال شده و هیچگونه آسیبی را به این قسمت وارد نمی کنند. این شوینده ها باعث می شوند که باکتری ها در این مکان قادر به رشد نباشند. البته تمام شوینده های مخصوص منطقه واژینال به حفظ فلور های طبیعی این منطقه کمک می کنند.

نکته ای که در مورد استفاده از شوینده های بهداشتی بانوان باید در نظر داشته باشیم، انتخاب یک شوینده مناسب است.

شوینده ای برای منطقه واژینال مناسب است که:

  • دارای فرمولاسیونی ملایم برای قسمت واژینال باشد: شوینده ها معمولا باید دارای فرمولاسیون و pH ملایم باشند. استفاده از محصولاتی که دارای pH بالاتر و یا حتی پایین تر هستند، ممکن است سوزش و خارش را در این منطقه ایجاد کند.
  • داری ترکیبات ضد التهاب باشند: می توان گفت یکی از مهم ترین ویژگی های شوینده های بانوان، خاصیت ضد التهابی آن هاست. اغلب ژل های شوینده بانوان، دارای خاصیت ضد التهابی و آرام بخش هستند.
  • خوشبو کننده و خنک کننده باشد: شوینده های بانوان باید دارای ترکیباتی باشد که بوی بد ناحیه تناسلی را از بین ببرند و باعث خوشبو شدن این منطقه حساس شوند. اگر شما نیز از بوی بد این منطقه رنج می برید، بهتر است از این شوینده ها به طور مداوم استفاده کنید.
  • باعث حفظ رطوبت در منطقه واژینال شود و این بخش را خشک نکند: برخی از شوینده ها ممکن است باعث خشکی در ناحیه تناسلی شده و رطوبت این منطقه را از بین ببرند، اما شوینده های بهداشتی بانوان باعث این کار نشده و رطوبت این منطقه را حفظ خواهند کرد.
  • از ابتلا به عفونت های این منطقه جلوگیری کند: سعی کنید از شوینده هایی استفاده کنید که از عفونت و تکثیر میکروب ها در این منطقه جلوگیری کند، چرا که این منطقه گرم و مرطوب بوده و مکانی برای رشد میکروارگانیسم هاست، بنابراین باید از محصولاتی استفاده شود که از رشد این میکروارگانیسم ها جلوگیری کرده و علاوه بر این باعث حفظ باکتری های طبیعی این قسمت شود.
  • ضد آب باشد: شوینده های ضد آب باعث می شوند که شما بتوانید از آن در مواقعی که به استخر می روید نیز استفاده کنید. همچنین در زمان رفتن به باشگاه نیز می توانید از این ژل ها استفاده کنید. چرا که در اثرا برخورد آب و یا تعریق، تاثیر خود را از دست نخواهند داد.
  • مناسب برای تمام افراد باشد: معمولا میزان حساسیت تناحیه تناسلی قبل و بعد از ازدواج متفاوت است. بانوانی که از شوینده های بهداشتی استفاده می کنند، بهتر است محصولاتی را انتخاب کنند که برای هر دو مناسب باشد. اما اگر این محصول در دسترس نبود حتما از نوع شوینده مطلع شوید.

چگونه از شوینده های بهداشتی استفاده کنیم:

از آنجاییکه این شوینده ها مدت زمان زیادی نیست که وارد بازار شده اند، بسیاری از بانوان با نحوه استفاده از آن ها آشنا نیستند. برای کسب نتیجه بهتر در استفاده از این ژل باید قسمت خارجی ناحیه تناسلی را مرطوب و سپس مقداری از شوینده را به وسیله دست در این قسمت بمالید و پس از گذشت یک دقیقه آن را بشویید. سعی کنید این عمل را دو بار در طول روز انجام دهید. ژل بهداشتی بانوان محصولی مناسب برای محافظت از ناحیه تناسلی و جلوگیری از مشکلات این ناحیه است.

چند محصول پر فروش شوینده بانوان عبارتند از:

  1.     ژل شوینده سروینا مخصوص دوشیزگان

سروینا از سال 1388 در زمینه تولید محصولات مراقبتی و آرایشی فعالیت خود را آغاز نمود. اساس کار سروینا استفاده از محصولاتی با پایه گیاهی بود که این کار را با همکاری با یک کمپانی اسپانیای آغاز نمود. سروینا را می توانیم اولین تولید کننده شوینده های بهداشتی بدانیم.

سروینا ژل شوینده مخصوص دوشیزگان را متناسب با میزان حساسیت ها و pH این منطقه تولید کرده است. در ساخت این ژل از هیچگونه ترکیبات صابونی استفاده نشده است و pH اسیدی دستگاه تناسلی را به خوبی حفظ می کند.(این خاصیت اسیدی، باعث می شود که باکتری ها در این منطقه رشد نکنند، چرا که خاصیت قلیایی در این منطقه باعث تجمع باکتری ها شده و در نتیجه ابتلا به بیماری ها را به دنبال دارد. علاوه بر این وجود این باکتری ها در این بخش باعث ایجاد بوی نا مطبوع می شود)

ویژگی دیگری که در مورد این شوینده وجود دارد، کمک به حفظ اسدیتیه دستگاه تناسلی است، این ویژگی به دلیل وجود اسید لاکتیک است. ژل شوینده مخصوص دوشیزگان سروینا دارای فرمولی ملایم است. در داخل این شوینده از ترکیباتی کاملا گیاهی استفاده شده است که این ترکیبات می توانند، باعث نرم شدن و جلوگیری از خارش و سوزش در این منطقه شوند. همچنین شادابی و تازگی را در این قسمت به ارمغان می آورند.سروینا در ساخت این شوینده از ترکیباتی طبیعی نظیر عصاره میانی چمنی، بید سفید، آنتی سپتیک و ضد عفونی کننده ها استفاده کرده است که همگی این ترکیبات در کنار هم باعث کاهش ابتلا به بیماری های مربوط به این منطقه می شوند. این شوینده فاقد صابون و ترکیبات شیمیایی بوده و بنابراین افرادی که دارای پوست های حساس هستند نیز می توانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند.

  1. ژل شوینده اوریاژ مدل جین فی

ژل بهداشتی بانوان جین فی، جزو محصولات پر طرفدار برند اوریاژ است. اگر با اوریاژ آشنا باشید، حتما می دانید که این کمپانی جزو برندهای گیاهی بوده و از مواد معدنی برگرفته از چشمه اوریاژ در تولید محصولات خود استفاده می کند. بنابراین  تمام محصولات آن به صورت معدنی و با استفاده از ترکیبات طبیعی تولید شده است. ژل شوینده جین فی محصولی برای رعایت بهداشت بانوان است. ژین فی پاک کننده ای برای تمام سنین است و هر فردی می تواند از آن استفاده کند. دارا بودن رایحه خوب .و ترکیبات پاک کننده باعث می شود تا این محصول برای استفاده در منطقه واژینال بسیار مناسب باشد.

ژل شوینده واژینال جین فی هیچگونه سوزش و خشکی را در ناحیه تناسلی ایجاد نکرده و باعث حفظ این قسمت از بدن در برابر باکتری ها و قارچ ها می شود.

pH در نظر گرفته شده برای ناحیه تناسلی متناسب با این ناحیه می باشد. در داخل این ژل از هیچگونه ترکیبات صابونی و حساسیت زا استفاده نشده، بنابراین حتی افرادی که دارای پوست های حساس هستند نیز می توانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند.

ژل شوینده بانوان جین فی اوریاژ دارای حجمی برابر با 200 میلی لیتر است. برای اثر گذاری بهتری، این ژل را دو بار در روز استفاده کنید.

  1. فوم شوینده بانوان بتادین

فوم های شوینده نیز جزو محصولاتی هستند که خانم های بسیار زیادی برای شست و شوی منطقه واژینال از آن استفاده می کنند. فوم شوینده بانوان بتادین، یکی از محصولات این کمپانی است که با فروش بسیار بالایی رو به رو بوده است. در داخل این فوم از هیچگونه مواد شیمیایی و حساسیت زایی استفاده نشده، بنابراین افرادی که دارای پوست های حساس هستند نیز می توانند بدون هیچ نگرانی از آن استفاده کنند. فوم شوینده بانوان بتادین یک محصول مناسب برای محافظت از منطقه واژینال و ناحیه تناسلی است که pH این منطقه را متعادل می سازد.

برای استفاده از این فوم مقداری از آن را به وسیله دست بر روی قسمت مورد نظر مالیده و سپس آن را بشویید.

پس از استفاده از فوم شوینده بتادین، شاهد پوستی لطیف خواهید بود، همچنین استفاده مداوم از آن باعث جلوگیری از ایجاد بیماری های مر بوط به این ناحیه می شود.
4. محلول شوینده بانوان بتادین

محلول شوینده بانوان بتادین نیز دارای فرمولاسیونی منحصر به فرد است که باعث حفظ و تسکین ناحیه تناسلی بانوان می شود. این محلولpH  طبیعی ناحیه تناسلی را حفظ کرده و در نتیجه از رشد باکتری ها در این منطقه جلوگیری می کند. همچنین در ساخت این محصول از ترکیباتی استفاده شده است که حتی افراد دارای پوست های حساس نیز می توانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند.

محلول شوینده بانوان بتادین یک محصول ایده آل برای شست و شوی روزانه ناحیه تناسلی است.