0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

بهترین ضد افتاب برای پوست چرب و جوش دار

هنگامی که برای تهیه کرم به یک داروخانه مراجعه می‎کنید، اولین سؤالی که از شما پرسیده می‌شود درباره نوع پوست شماست؛ چرا که پوست انسان انواع مختلفی را شامل می‌شود که هرکدام تفاوت‌هایی باهم دارند؛ بنابراین، کرم را نیز مطابق با همان نوع می‌بایست انتخاب کرد تا بهترین نتیجه را شاهد باشید. انتخاب ضدآفتاب نیز از آن دسته انتخاب‌های حساس است که دقت و آگاهی بالایی را می‌طلبد؛ به همین جهت باید کرمی را تهیه کنید که از پوست شما به‌خوبی مراقبت کند نه اینکه بیشتر سبب آزار آن شود.

یکی از حساس‌ترین انواع پوست‌ها، پوست چرب و مستعد جوش است؛ درواقع بسیاری از کرم‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند می‎توانند با افزایش چربی پوست و مسدودشدن منافذ پوستی، منجر به بروز آکنه شوند؛ به همین منظور ما در این مقاله سعی داریم لیستی از بهترین محصولات با مناسب‌ترین قیمت ضدآفتاب را معرفی کنیم تا دیگر دغدغه تهیه این کرم ضروری را نداشته باشید.

معرفی بهترین ضد افتاب برای پوست چرب و جوش دار

معرفی بهترین ضد افتاب برای پوست چرب و جوش دار

یکی از مهم‌ترین چالش‌های افرادی که پوست چرب دارند، انتخاب بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار است؛ به همین جهت باید کرمی را انتخاب کنید که نه‌تنها ترکیباتش بیشترین سازگاری را با پوست حساس شما داشته باشد؛ بلکه موجب بهبودی جوش و آکنه شما شود. برای تحقق این امر می‏توانید از کرم‌های ضدآفتاب زیر استفاده کنید که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‎فرد خود را دارا هستند.

  • Geno Biotic_SPF50
  • DERMATYPIQUE_SPF50
  • SEAGULL مدل TINTED Oil-Free
  • Fusion Water ISDIN
  • La farrerr_SPF50
  • GIL Beaute
  • My مدل TINTED Oil-Free
  • DERMEDEN مدل DAY POROTOCOLE
  • Ellaro

کرم ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار

ویژگی‌های کرم ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار

هر یک از کرم‌های مذکور بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار هستند؛ اما ممکن است به دلیل دارابودن برخی فاکتورها و بسته به‌شدت حساسیت پوستی و نیازی که دارید بر یکدیگر برتری یابند؛ به همین جهت در این قسمت مفصلاً به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم تا بتوانید با مقایسه دقیق آن‌ها با یکدیگر، بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار را انتخاب کنید.

Geno Biotic_SPF50

این کرم ضدآفتاب به‌واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، میان محصولات ایرانی بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار به شمار می‎رود؛ به‌گونه‌ای که در برابر آب و تعریق بسیار مقاوم بوده و باگذشت زمان حالت اولیه خود را حفظ می‌کند؛ همچنین با ترکیبات گیاهی‌ نظیر آلوئه‌ورا، عصاره آفتاب‌گردان و گل مغربی، پوست را آبرسانی کرده و رطوبت موردنیاز آن را تأمین می‌کند. از دیگر مزایای این کرم ضدآفتاب این است که فاقد هرگونه ترکیبات چربی‌زا و پارابن است.

DERMATYPIQUE_SPF50

این کرم نیز به سبب ترکیبات عالی‌ای که دارد موجب بروز جوش و آکنه نمی‌شود؛ چرا که این کرم نه‌تنها فاقد هرگونه چربی و زینک است؛ بلکه مواد ضد جوش و باکتری موجود در آن نیز سبب بهبود وضعیت پوست می‌شود. این کرم بافت سبک و جذب سریعی داشته و کاملاً در برابر اشعه‌ UVA و UVB مقاوم است؛ همچنین افرادی که از التهاب‌های پوستی رنج می‌برند می‎توانند از ترکیبات فوق‌العاده این کرم جهت رفع سوزش و قرمزی پوست خود بهره ببرند.

SEAGULL مدل TINTED Oil-Free

این محصول سی گل با SPF60 و فیلترهای قدرتمندی که در برابر اشعه UV دارد، سلامت پوستی شما را کاملاً تضمین می‌کند. از دیگر مزایای این کرم ضدآفتاب جذب سریع و کنترل چربی پوست است؛ درواقع در ترکیبات این کرم هیچ‌گونه چربی وجود نداشته و به‌واسطه وجود ویتامین E و آلوئه‌ورا در این فرمولاسیون، خاصیت ضدالتهابی و جلوگیری از پیری زودرس را نیز دارا شده است.

Fusion Water ISDIN

این کرم نیز به‌ سبب برخورداری از ترکیبات ضد جوش و فاقد چربی، بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار محسوب می‌شود. این کرم بافت سبک و جذب سریعی دارد و مانع مسدودشدن منافذ پوست می‌شود؛ همچنین با حفظ رطوبت پوست و خاصیت ضدالتهابی‌ای که دارد، از بروز مشکلاتی نظیر خارش‌های پوستی و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

ضد لک و روشن کننده لافارر

La farrerr_SPF50

این کرم مصداق بارز یک تیر و دو نشان است؛ چرا که علاوه بر محافظت پوست در مقابل اشعه مضر خورشید، می‎تواند مانع بروز لکه‌های پوستی شود. این کرم نیز فاقد هرگونه چربی بوده و با بافت سبکی که دارد، می‎تواند بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار باشد؛ علاوه بر این، فرمولاسیون گیاهی این کرم موجب کاهش رنگ‌دانه ملانین پوست و درنتیجه ازبین‌رفتن لکه‌های پوستی می‌شود. از دیگر مزایا قیمت ضد لک و روشن کننده لافارر است که باتوجه‌به قابلیت‌ ضدآفتابی که دارد، بسیار مناسب و به‌صرفه است.

GIL Beaute

این کرم به‌واسطه مواد ضد حساسیتی که در فرمولاسیون خود دارد بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار به شمار می‎رود؛ درواقع این محصول فاقد هرگونه ترکیبات شیمیایی بوده و با وجود عصاره گل ختمی در این ترکیبات، رطوبت پوست افزایش‌یافته و از بروز علائم پیری و چین‌و‌چروک نیز جلوگیری می‌شود.

My مدل TINTED Oil-Free

کرم ضدآفتاب فاقد چربی برند مای یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه است که بافت سبکی داشته و کمترین اثری از چربی را بر روی پوست به جا نمی‎گذارد. این کرم نیز در برابر اشعه UVB و UVA و همچنین رادیکال‌های آزاد خورشید مقاومت خوبی داشته و مانع پیری زودرس می‌شود. علاوه بر این‌ها سبب بهبود لکه‌های پوستی نیز می‌شود.

Ellaro

ضدآفتاب رنگی الارو با ترکیبات فوق‌العاده‌ای که دارد تاکنون توانسته به بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار تبدیل شود؛ چرا که این کرم فاقد پارابن بوده و عملکردی مطلوب در کنترل چربی پوست دارد؛ علاوه بر این موارد به دلیل ماندگاری عالی این کرم و پوشش‌دهی مناسبی که دارد، می‎تواند به‌عنوان جایگزین کرم‌پودر نیز محسوب شود.

چگونه بفهمیم پوست چرب داریم؟

از کجا بفهمیم پوست چربی داریم؟

یکی از متداول‌ترین سؤالات افراد این است که "از کجا بدانیم نوع پوست ما چیست و با چه محصولاتی سازگار است؟"؛ درواقع اولین گام در داشتن یک روتین مراقبت پوستی، شناخت نوع و حساسیت‌های پوستی است تا بتوانید با علم بر این موارد محصولات آرایشی و بهداشتی مناسبی را انتخاب کنید؛ چرا که عدم توجه به این موضوع می‎تواند سبب وخامت وضعیت پوستی و تشدید حساسیت آن شود.

عوامل مختلفی نظیر ژنتیک، وضعیت هورمونی، آلرژی و اقلیمی که در آن ساکن هستید می‎توانند نوع پوست شما را مشخص کنند؛ اما علائمی وجود دارند که می‎توانند احتمال چرب بودن پوست شما را بالا ببرند که در این قسمت به برخی از این موارد اشاره کرده‌ایم:

  • مشاهده چربی بیش از حد روی برخی نواحی صورت نظیر اطراف بینی، شانه‌ها و روی کمر
  • بروز جوش‌های التهابی یا سرسیاه
  • براق بودن بیش از حد پوست
  • بازگشت چربی به پوست بعد از بازه کوتاهی پس از حمام‌کردن
  • بزرگ‌بودن منافذ پوست

اهمیت انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست های چرب و مستعد آکنه

اهمیت انتخاب بهترین ضدآفتاب مخصوص پوست چرب و جوش‌دار

معمولاً یکی از مهم‌ترین چالش‌های افراد دارای پوست چرب، انتخاب بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار است؛ زیرا گمان می‎کنند با استفاده از کرم‌ها پوست سنگین‌تر و چرب‌تر شده که این موضوع بسیار کلافه‌کننده است. حال اگر پوست مستعد جوش باشد شرایط را دشوارتر کرده و با عدم استفاده از ضدآفتاب، مشکلات متعدد دیگری نظیر سرطان‌های پوستی نیز به این موارد اضافه خواهد شد؛ بنابراین، توصیه می‎شود با استفاده از بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار، نه‌تنها مانع بروز این مشکلات شوید؛ بلکه شاهد روند بهبود وضعیت پوست خود باشید.

درواقع اولین گام در روند مراقبت از پوست چرب و جوش‌دار، استفاده از بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار است؛ چرا که عدم رعایت این موضوع می‎تواند سبب تشدید حساسیت پوست و بروز آسیب‌هایی جدی‌تر نظیر التهابات گسترده و قرمزی شدید پوست شود؛ اما با استفاده از کرم‌های ضدآفتاب مناسب پوست چرب و جوش‌دار می‎توان مانع بروز آسیب‌هایی همچون پیری زودرس، بروز یا شدت لکه‌های پوستی و انواع سرطان‌های پوستی شد.

بنابراین، توصیه می‌شود نهایت دقت و اهمیت را در انتخاب ضدآفتاب به کار ببرید تا کرمی با بیشترین سازگاری پوستی را تهیه کنید که نه‌تنها در مقابل صدمات ناشی از اشعه مضر خورشید مقاوم باشد؛ بلکه بتواند مانع تشدید چربی صورت و بهبود وضعیت جوش‌های آن شود.

ترکیبات کرم‌های ضدآفتاب مخصوص پوست چرب

ترکیبات کرم‌های ضدآفتاب مخصوص پوست چرب

همان‌طور که دریافتید ترکیبات به‌کاررفته در فرمولاسیون بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار به‌گونه‌ای است که سبب کنترل چربی پوست می‌شوند که به‌طورکلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیزابولول: این ترکیب از گیاه بابونه به‌دست‌آمده که خاصیت ضدالتهابی و ضد حساسیتی دارد.
  • هیالورونیک اسید: این ترکیب جهت افزایش آبرسانی و مرطوب‌کنندگی پوست به کرم‌های ضدآفتاب اضافه می‌شود تا از بروز علائم پیری زودرس جلوگیری شود.
  • توکوفرول استات: این ترکیب همان ویتامین E است که غنی از آنتی‌اکسیدان بوده و مانع تأثیر رادیکال‌های آزاد خورشید و دیگر آلودگی‌های محیطی بر پوست می‌شود.
  • شی باتر: این ترکیب نیز خاصیت ضدالتهابی داشته و التیام‌بخش قرمزی و التهاب‌های ناشی از جوش و آکنه است؛ همچنین خاصیت آبرسانی این ترکیب مانع بروز خشکی پوست می‌شود.

روتین مراقبت از پوست چرب

حال که متوجه شدید چه پوست حساسی دارید، بهتر است در جهت بهبود وضعیت آن اقدام کنید. استفاده از بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار، تنها یکی از راهکارها برای کنترل این مسئله است؛ درواقع این روتین مراقبت پوستی است که می‎تواند مشکل شما را به‌صورت صددرصدی رفع کند تا پوستی بی‌نقص و کاملاً سالم داشته باشید.

به‌منظور بهبود وضعیت و مراقبت از پوست چرب و جوش‌دار دستورالعمل‌های متفاوتی وجود دارد که می‎بایست به‌صورت روزانه انجام دهید تا شاهد بهترین نتیجه باشید. بسیاری از افراد در همان یکی دو روز ابتدای روتین به تمام موارد پایبند مانده و پس از مدتی موارد را کم و کم‌تر می‌کنند؛ اما باید بدانید که یک روتین پوستی زمانی بیشترین تأثیرگذاری را دارد که تمامی موارد به ترتیب و به‌صورت مکرر در طول هفته انجام شوند.

 بنابراین سعی کنید این روتین‌ها را به عادت تبدیل کرده و هرگز رسیدگی به پوست را به تعویق نیندازید. حال در این قسمت سعی داریم یکی از بهترین روتین‌های مراقبت از پوست چرب را معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از آن، شاهد بهبود وضعیت پوست خود باشید.

  • انجام پاک‌سازی صورت
  • نوشیدن آب به مقدار کافی
  • استفاده از لایه‎بردارهای پوست
  • پیگیری روند درمان مشکلات پوست
  • استفاده مداوم از آب‌رسان
  • استفاده از بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار
  • داشتن رژیم غذایی مناسب
  • کنترل وضعیت هورمون‌ها
  • شستشوی منظم پوست جهت کنترل میزان چربی

چرا بعضی از ضدآفتاب‌ها باعث آکنه می‌شوند؟

چرا بعضی از ضدآفتاب‌ها باعث آکنه می‌شوند؟

بسیاری از کرم‌های ضدآفتاب به سبب نرم‎کننده‎ها و مواد نگهدارنده‌ای که دارند موجب آزار پوست و بروز آکنه می‎شوند؛ همچنین یکی از علائم ناسازگاری کرم با پوست شما می‎تواند بروز همین آکنه‌ها باشد. علاوه بر این موارد نحوه نگهداری کرم ضدآفتاب نیز در بروز این مشکلات مؤثر است؛ به طور مثال قرارگیری تیوب کرم ضدآفتاب در زیر نور خورشید می‎تواند موجب تجزیه ترکیبات کرم و درنتیجه، بروز آکنه شود.

جمع‌بندی

همان‌طور که متوجه شدید استفاده از بهترین کرم ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار بسیار مهم است که در صورت عدم رعایت این موضوع، احتمال بروز دیگر آسیب‌های شدید پوستی بالا می‌رود؛ به همین جهت توصیه می‌شود ضرورت استفاده از این کرم‌های ضدآفتاب را نادیده نگرفته و در اولویت روتین مراقبت پوستی خود قرار دهید.

ما باتوجه‌به تجربه‌ای که تاکنون در داروخانه آنلاین صبا کسب کرده‌ایم، سعی کردیم با معرفی لیستی از بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار و همچنین بررسی نکات مهم مراقبتی، شما را نسبت به شرایط این نوع پوست حساس آگاه کنیم تا بهترین محصولات آرایشی بهداشتی را انتخاب کرده و مانع صدمه دیدن سلامت پوست خود شوید. 

سوالات متداول

بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار از برندهای ایرانی است یا خارجی؟

نمی‎توان گفت کدام یک از این موارد بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار است؛ درواقع موضوعی که در انتخاب کرم ضدآفتاب مهم است، میزان سازگاری ترکیبات آن با نوع پوست شماست؛ بنابراین، ممکن است برای فردی یک کرم خارجی مناسب باشد؛ درحالی‌که برای فردی دیگر با شرایط پوستی متفاوت، یک کرم ضدآفتاب ایرانی بهترین سازگاری را داشته باشد.

آیا کرم ضدآفتاب میتواند چربی پوست را افزایش دهد؟

در صورت استفاده از کرم‌های نامناسب، بله این اتفاق ممکن است؛ اما اگر از بهترین ضدآفتاب برای پوست چرب و جوش‌دار استفاده کنید، می‎توانید چربی پوست را نیز کنترل کنید.

آیا میتوان کرم‌پودر را جایگزین ضدآفتاب کرد؟

خیر؛ هرگز با این شیوه سلامت پوست خود را به خطر نیندازید. می‎توانید پیش از استفاده از کرم‌پودر از یک کرم ضدآفتاب بی‌رنگ با بافت سبک استفاده کنید یا از نمونه ضدآفتاب‌هایی استفاده کنید که پوشش‌دهی بالایی داشته و جایگزین خوبی برای کرم‌پودر هستند.