0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

به جای پروتئین وی چه بخوریم

امروزه افراد برای عضله سازی و افزایش قدرت عضلات خود از پروتئین‌های مختلفی همچون پروتئین وی استفاده می‌کنند. جذب این پروتئین بسیار زیاد است و با بدن نیز سازگاری زیادی دارد. مصرف این پروتئین بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان توصیه می‌شود که در آن‌ها نیاز به دریافت پروتئین بیشتری نسبت به افراد عادی است. گاهی مصرف دوز بالای این پروتئین عوارض جانبی زیادی همچون حالت تهوع، آکنه، سردرد و... را به همراه دارد. به همین سبب افراد زیادی به دنبال بهترین جایگزین پروتئین وی هستند که هیچ عوارضی نداشته باشد.

معرفی مواد غذایی جایگزین برای پروتئین وی

جایگزین پروتئین وی می‌تواند شامل مواد غذایی مختلفی باشد که در طول وعده‌های غذایی می‌توانید آنها را مصرف کنید. برای عضله سازی به پروتئین کافی نیاز است و بهترین روش تامین پروتئین نیز مصرف مواد حاوی پروتئین خواهد بود. قبل از اینکه اقدام به خرید گینر یا دیگر پروتئین‌های موجود در بازار کنید، بد نیست با مواد غذایی جایگزین پروتئین‌ وی آشنا شوید.

دانه‌ها و مغزیجات

اگر به دنبال مواد غذایی حاوی پروتئین‌های گیاهی هستید که اسیدهای چرب امگا ۳ و اسید آمینه ضروری دارند، دانه‌ها و مغزیجات را مصرف کنید. در تمامی دانه‌ها مغزیجات یا آجیل کربوهیدرات‌ها و پروتئین بسیار با کیفیتی وجود دارد که با مصرف آنها پروتئین مورد نیاز بدن تامین می‌شود. در هر ۲۸ گرم مغزیجات درصد مشخصی پروتئین وجود دارد که شامل:

  • پسته ۶ گرم
  • بادام ۶ گرم
  • تخم آفتابگردان ۵.۸ گرم
  • گردو ۴.۳ گرم
  • آجیل برزیلی ۴
  • فندق ۴.۲ گرم

تخم مرغ

بهترین جایگزین پروتئین وی تخم مرغ است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. در یک تخم مرغ سایز بزرگ بین ۷ تا ۸ گرم پروتئین است که می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن شما را فراهم سازد. در ترکیبات تخم مرغ ۹ آمینو اسید ضروری وجود دارد که از نظر ارزش غذایی برای بدن مفید هستند.

عدس

یک فنجان عدس پخته تقریباً ۲۴ گرم پروتئین دارد که با مصرف آن پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می‌کنید. ترکیبات ارزشمند غذایی عدس شامل آمینو اسیدهای ضروری، آهن، روی، پتاسیم، فسفر، فولاد و حتی فیبر هستند. بجای خرید گینر یا مکمل وی عدس را بدون هیچ حساست و معایبی می‌توانید مصرف کنید.

مکمل‌های جایگزین پروتئین وی

مکمل‌های جایگزین پروتئین وی

اگر نسبت به مصرف پروتئین وی حساسیت دارید، پس به دنبال جایگزین پروتئین وی و دیگر مکمل‌های با کیفیت باشید.

کازئین

کازئین بهترین پروتئینی است که می‌توانید از آن به عنوان بهترین جایگزین پروتئین وی استفاده کنید. این نوع پروتئین ۸۰ درصد از ترکیبات شیر را به خود اختصاص می‌دهد و فواید ارزشمند بسیار زیادی دارد. کازئین به راحتی و به آرامی هضم می‌شود و برای بدنسازان و ورزشکاران یک ماده ارزشمند به شمار می‌رود. برای تقویت عضلات خود باید کازئین را شب قبل از خواب مصرف کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

 با مصرف این ماده ارزشمند احساس سیری دارید و در این صورت غذای اضافی بین وعده‌های غذایی اصلی نیز مصرف نمی‌کنید. اگر نسبت به مصرف شیر حساس هستید، کازئین نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای مکمل وی باشد و به دنبال یک پروتئین جایگزین دیگر باشید. البته کازئین دارای فواید ارزشمند بسیار زیادی است که شامل:

افزایش کلسیم

در ترکیبات کازئین درصد بسیار بالای کلسیم دیده می‌شود که با مصرف آن کلسیم بدن شما نیز افزایش می‌یابد. کلسیم یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌هایی است که به رشد و ترمیم استخوان‌ها کمک می‌کند.

تقویت عضلات

اگر به دنبال بهترین پروتئین برای رشد و تقویت عضلات خود هستید کازئین یک پروتئین قوی برای تقویت عضلات شما خواهد بود. پروتئین وی در مقایسه با کازئین برای رشد عضلات کیفیت بهتری دارد. اگر به دنبال جایگزین هستید کازئین نیز ر مقایسه با دیگر پروتئین‌های موجود در بازار تاثیرگذاری بهتری دارد.

کراتین

کراتین را می‌توانید جایگزین پروتئین وی کنید، البته در صورتی که نسبت به مصرف این پروتئین حساسیت نداشته باشید. این پودرها برای ورزشکاران حرفه‌ای محبوبیت بسیار زیادی دارند، چرا که این منبع انرژی مقوی سریعا باعث انقباض عضلات می‌شود. اندام‌های لاغری که با دیگر پروتئین‌های موجود نتیجه نگرفته‌اند، با مصرف کراتین نتیجه مطلوبی می‌گیرند.

دلایل جایگزینی پروتئین وی

دلایل جایگزینی پروتئین وی

افرادی که در زمینه بدنسازی فعالیت دارند، بدون شک نام پروتئین وی را شنیده‌اند. این افراد پس از مدت زمان کوتاهی که از مصرف پروتئین وی می‌گذرد به دنبال جایگزین پروتئین وی هستند. شاید تعجب کنید که چرا باید یک جایگزین برای محبوب‌ترین مکمل پروتئین بازار انتخاب شود. این پروتئین را برخی از افراد با رژیم گیاهخواری، مشکلات گوارشی، عدم تحمل لاکتوز و نداشتن هزینه کافی برای خرید پروتئین می‌توانند تهیه کنند.

وجود لاکتوز

دلایل بسیار زیادی برای جایگزینی پروتئین وی وجود دارد و تنها کافیست تا در رابطه با آن کمی مطالعه داشته باشید. وجود لاکتوز یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که اکثر افراد نمی‌توانند پروتئین وی را مصرف کنند. این نوع پروتئین از پنیر و شیر تولید می‌شود، پس بنابراین لاکتوز بسیار زیادی دارد.

حساسیت

اصلی‌ترین دلیلی که باعث شده بسیاری از افراد جایگزین پروتئین وی را انتخاب کنند، حساسیت نسبت به این مکمل است. برخی از افراد بلافاصله پس از مصرف این پروتئین علائمی همچون تورم زبان و گلو، کهیر، آبریزش بینی و راش‌های پوستی را مشاهده می‌کنند. این افرادی برای حفظ سلامتی خود بهتر است یک جایگزین مناسب برای تقویت عضلات خود در نظر بگیرند.

مشکلات کبدی

مشکلات کبدی یکی از دلایل اصلی است که باعث می‌شود کاربران از مصرف پروتئین وی خودداری کنند. شما افرادی که دارای کبد چرب یا مشکلات دیگر کبدی هستید، طبق تجویز پزشک بهترین جایگزین پروتئین وی را بخرید.

مشکلات گوارشی

افرادی که دارای مشکلات گوارشی هستند، با مصرف منابع پروتئینی فاقد فیبر قطعا مشکلات آنها تشدید پیدا می‌کند. چرا که فیبر گرچه خود توسط بدن هضم نمی‌شود؛ اما برای دفع مواد زائد در روده و حرکت آنها مهم است. این پروتئین پر طرفدار فیبر ندارد و با مصرف آن بیشتر ورزشکاران و بدنسازان یبوست می‌گیرند.

کدام جایگزین پروتئین وی برای شما مناسب است؟

کدام جایگزین پروتئین وی برای شما مناسب است؟

جایگزین پروتئین وی بدین سبب انتخاب می‌شود که ضرری برای سلامتی شما عزیزان نداشته باشد. چرا که افراد به دلیل مشکلات متعددی به دنبال یک جایگزین مناسبی هستند. این افراد با در نظر قرار دادن شرایط جسمانی خود نیز باید یک پروتئین مناسب را انتخاب کنند. شما کاربران عزیز در بین تمامی مواد غذایی جایگزین یا حتی مکمل‌های موجود در بازار جایگزینی را در نظر بگیرید که به سلامتی شما آسیب نرساند. اگرچه جایگزین‌های بسیار زیادی وجود دارد؛ اما پرمصرف‌ترین آنها شامل:

کینوا

کینوا بهترین مکمل غذایی جایگزین برای مکمل وی است که در صورت نداشتن حساسیت غذایی نسبت به این ماده می‌توانید آن را مصرف کنید. افرادی که رژیم گیاهخواری دارند، می‌توانند کینوا را به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی برای عضله سازی یا افزایش انرژی در نظر بگیرند.

 این ماده ارزشمند غذایی حاوی آمینو اسیدهای ضروری مورد نیاز بدن است که نیاز بدن به این مواد را برطرف می‌سازد. در بسیاری از پروتئین‌های گیاهی گلوتون وجود دارد که برخی از افراد نسبت به این ماده حساسیت دارند. کینوا به عنوان یک پروتئین گیاهی فاقد گلوتون است و بدون هیچ استرسی می‌توانید آن را به عنوان یک جایگزین مناسب مصرف کنید.

گینر

گینر یکی از پرکالری‌ترین مکمل‌های موجود در بازار است که می‌توانید با مصرف آن عضلات خود را تقویت کنید. مصرف گینر برای افزایش وزن بسیار مفید است و تاثیر بسیار زیادی برای افزایش وزن دارد. بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان حرفه‌ای گینر را در کنار پروتئین‌های مختلفی همچون وی مصرف می‌کنند؛ اما همین گینرها خود بهترین جایگزین هستند. با خرید گینر می‌توانید با تمرینات ورزشی مناسب عضلات قوی و خوش فرمی بسازید.

ترکیبات پروتئین وی چیست؟

ترکیبات پروتئین وی چیست؟

قبل از اینکه جایگزین پروتئین وی را انتخاب کنید، بد نیست در رابطه با ارزش غذایی این محصول اطلاعاتی به دست بیاورید. تمامی پروتئین‌های موجود در بازار دارای ترکیبات خاصی هستند که می‌توان با بررسی این ترکیبات آنها را در لیست رژیم غذایی یا برای بدنسازی جای داد.

پروتئین وی به عنوان یکی از پرطرفدارترین پروتئین‌های مناسب عضله سازی ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. هر اسکوپ از این پروتئین ۲۸ گرم است که با شمارش همین اسکوب باید مصرف شود. در واقع این اسکوب را ۸۰ درصد پروتئین و ۲۰ درصد کربوهیدرات تشکیل می‌دهد. برخی از ترکیبات ارزشمند غذایی موجود در این پروتئین عبارتند از:

  • پروتئین ۲۰ گرم
  • سدیم ۱۴۰ میلی‌گرم
  • کلسیم ۹۴ میلی گرم
  • فیبر یک گرم
  • کربوهیدرات ۵ گرم
  • شکر ۳.۵ گرم

آیا بدنسازی طبیعی بدون مکمل امکان پذیر است؟

بسیاری از بدنسازان و ورزشکاران بدون مصرف هیچگونه پروتئینی روی عضله‌های بدن خود کار می‌کنند.‌ افرادی که دغدغه جایگزین پروتئین وی را دارند، چرا به دنبال انتخاب روش‌های طبیعی و بدون مصرف مکمل برای عضله سازی نیستند؟ مکمل ممکن است برای بسیاری از افراد خطرناک باشد و سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

در این روش به جای مصرف مکمل شما مواد غذایی خوراکی را با ارزش‌های غذایی بالا در برنامه غذایی خود قرار می‌دهید. البته این مواد غذایی نیز طی فاصله زمانی کوتاه تحت نظر مربی برای حجیم شدن بافت بدن مصرف می‌شود. بدنسازی بدون مصرف پروتئین برای ساخت عضلات و بافت‌های قوی نیاز به ورزش‌های سنگین و البته یک مربی توانمند دارد. با توجه به ورزش‌های سنگین و البته مناسبی که شما  طول روز انجام می‌دهید، بافت عضلات شما نیز شکل می‌گیرد.

آیا می توانم بدون مکمل ها عضله بسازم؟

آیا می توانم بدون مکمل ها عضله بسازم؟

لازمه شکل‌گیری عضلات، تمرینات سخت و البته مصرف پروتئین مورد نیاز بدن است. افراد مکمل‌ها را برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن مصرف می‌کنند و چه بسا اینکه معتقدند با مصرف این مکمل‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن عضلات آنها شکل می‌گیرد. به جای اینکه به دنبال جایگزین پروتئین وی باشید، بهتر است به عضله سازی بدون مصرف مکمل و کاملاً طبیعی فکر کنید.

برای ساخت عضلات بدون مصرف مکمل، نیاز به برنامه غذایی است که متخصص رژیم غذایی یا مربی آن را می‌نویسد. با این برنامه غذایی و تمرینات ورزشی کم کم می‌توانید مکمل‌های ورزشی را کنار گذاشته و از طریق یک روش کاملاً طبیعی و بدون عارضه عضلاتی قوی پرورش دهید. پروتئین‌های موجود در مواد غذایی که طی وعده‌های مختلف مصرف می‌کنید دارای ارزش غذایی بالایی هستند که بدن شما با مصرف این مواد به هیچ وجه آسیب نمی‌بیند.

عضله سازی بدون مکمل چقدر طول می کشد؟

عضله سازی بدون مکمل چقدر طول می کشد؟

یکی از دلایل مهمی که افراد به دنبال پروتئین وی یا جایگزین پروتئین وی هستند، عضله سازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. قطعاً عضله سازی توسط مربیان ماهر و تمرینات مناسب به صورت طبیعی ماندگار خواهد بود و چه بسا اینکه به بدن نیز آسیب نمی‌رساند. اگر شما ورزشکاران و بدنسازان عزیز به درستی تمرینات خود را انجام دهید و به برنامه غذایی خود نیز توجه کنید، قطعاً بدن شما سریع‌تر پاسخ می‌گیرد. البته مدت زمان عضله سازی به وزن و استایل شما ورزشکاران عزیز نیز بستگی دارد.

اگر تمرینات خود را به درستی انجام دهید، در همان ماه‌های ابتدایی با تمرینات وزنه شاهد شکل‌گیری عضلات خود خواهید بود. بر اساس واکنش پذیری و در نتیجه وزن و استایل متفاوتی که دارید، عضلات شما بین ۶ تا ۱۲ ماه نتیجه می‌گیرد.

جمع بندی

هم اکنون پروتئین‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که برای تقویت عضلات یا فزایش انرژی می‌توان از آنها استفاده کرد. خواص این پروتئین برای لاغری و افزایش وزن بسیار زیاد است، البته به شرط اینکه به درستی مصرف شود. در بازار جایگزین‌های بسیار زیادی نیز برای این پروتئین وجود دارد که می‌توانید یکی از بهترین پروتئین‌ها را انتخاب کنید. اگر به دنبال جایگزین پروتئین وی هستید، هم اکنون فرصتی برای شما مهیا شده تا از معتبرترین مجموعه یعنی داروخانه صبا خرید خود را انجام دهید.

در این داروخانه تنوع زیادی از انواع پروتئین‌های عضله سازی جود دارد که می‌توانید حتی برای بالا بردن انرژی خود را یکی از آنها را انتخاب کنید. هر یک از این پروتئین‌ها برای رژیم غذایی یا حتی بدنسازی می‌توانند مناسب باشند، به شرط اینکه قبل از خرید به بررسی مشخصات و مزایای آنها بپردازید.

سوالات متداول

برای بدنسازی نیاز به چقدر غذا بخوریم؟

برای بدنسازی بهتر است روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری علاوه بر نیاز ضروری روزانه خود غذا مصرف کنید. افرادی که به راحتی وزن می‌گیرند، بیشتر از ۲۵۰ کالری غذا مصرف نکنند؛ زیرا باعث افزایش وزن در آنها خواهد شد.

مهمترین عامل رشد عضلانی در بدنسازی چیست؟

قطعاً تغذیه مهمترین عامل رشد عضلانی است؛ اما در صورتی که در کنار آن تمرینات بدنسازی بسیار قوی و منظمی داشته باشید. برنامه تمرینی مناسب و تغذیه در کنار یکدیگر باعث می‌شوند تا عضلات شما بهتر شکل بگیرد.

برای عضله سازی آیا مصرف غذای زیاد مفید است؟

بدن تمامی افراد قابلیت ساخت ۲۲۷ گرم عضله در هفته را دارد. شما با مصرف غذای بیشتر نمی‌توانید باعث عضله‌سازی بیشتر شوید؛ چرا که با مصرف غذای بالا چربی اضافی دریافت می‌کنید.