0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

خانم ها برای مهمونی چه عطری بزنند؟

اینروزها رایحه های بسیار متفاوتی از عطر ها توسط برندهای مخلتف تولید شده اند که انتخاب عطر را برای برخی از افراد مشکل ساخته اند. در صنعت عطر نیز همانند صنعت مد و پوشاک در هر سال عطری جدید وارد بازار می شود. البته توجه به سن و موقعیتی که قصد دارید از عطر مورد نظرتان در آن استفاده کنید، نیز جزو نکاتی است که در هنگام انتخاب عطر باید آن را مورد توجه قرار دهید.

مسئله این است که گروهی از افراد با داشتن انواع مختلفی از عطرها بر روی میز آرایشی خود، باز هم در هنگام انتخاب عطر مناسب در موقعیت های مختلف دچار سر در گمی می شوند و این انتخاب در هنگام رفتن به یک مهمانی خاص و مهم پیچیده تر می شود. ما در این مطلب سعی داریم تا با چند تکنیک ساده انتخاب عطر مناسب مهمانی را برای شما آسان تر سازیم. این مطلب را تا انتها دنبال کنید تا بتوانید موقعیت های مختلف را سنجیده و با توجه به آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در هنگام انتخاب عطر برای موقعیت های مختلف خصوصا مهمانی ها باید چند نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید در تمام طول مهمانی نظرها را به خود جلب کنید:

  1. قیمت:

اولین و مهم ترین فاکتور برای انتخاب عطر در یک مهمانی و یا هر موقعیت دیگر قیمت آن عطر است. سعی کنید برای خود یک محدوده قیمت را در نظر بگیرید تا بتوانید تعداد انتخاب های خود را کم کنید و بنابراین از بین آن ها، عطری را متناسب با آن انتخاب کنید.

  1. انواع عطرها را بشناسید:

شناخت انواع عطرها و ماندگاری و غلظت آن ها می تواند به شما در انتخاب عطر مناسب برای موقعیت های متفاوت کمک کند. معمولا عطرهایی که دارای قیمت پایین تری هستند، از ماندگاری کمتری نیز برخوردارند. اجازه دهید این دسته بندی را با هم بررسی کنیم:

  • پرفیوم (parfum): این دسته از عطرها دارای بالاترین غلظت هستند و البته ماندگار ترین عطر ها به حساب می آیند. پرفیوم ها گران قیمت ترین عطرهای موجود در بازار هستند.
  • ادوپرفیوم (Eau de parfum): بعد از پرفیوم ها قرار داشته و غلظت آن نسبت به پرفیوم پایین تر است. این نوع از عطرها معمولا طرفداران بیشتری نسبت به پرفیوم ها دارند، چرا که از قیمت معقول تری نسبت به پرفیوم ها برخوردار هستند.
  • ادوتویلت (Eau de toilette): این دسته از عطرها نیز که دارای رایحه ای با غلظت پایین تر هستند و البته قیمت آن ها نیز پایین تر است. ادوتویلت ها ماندگاری در حدود چند ساعت دارند. برخی از ادوتویلت ها به دلیل دارا بودن رایحه ملایم دو جنسیتی است.
  • ادوکلن (Eau de cologne): ادکلن ها نیز ارزان ترین و رقیق ترین نوع عطرها هستند. ادوکلن ها معمولا ماندگاری در حدود ادوتویلت ها دارند و تنها تفاوت آن ها در ملایم تر بودن آن ها نسبت به ادوتویلت هاست.

با توجه به مواردی که عنوان شد، بالطبع انتخاب یک عطر با ماندگاری بالا در مهمانی های طولانی مدت می تواند بهترین گزینه باشد، چرا که دیگر نیازی به تمدید دوباره آن در طول مهمانی نخواهید داتش.

  1. رایحه مورد علاقه تان را انتخاب کنید:

نکته دیگری که در هنگام انتخاب عطر در یک مهمانی باید به آن توجه کنید، انتخاب رایحه مورد علاقه تان است. اگر رایحه ای را انتخاب کنید که به آن علاقه ای ندارید، قطعا ساعات خوبی را در مهمانی سپری نخواهید کرد. البته این را نیز در نظر داشته باشید که رایحه مورد نظر خود را با توجه به فصل انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر در فصل تابستان به یک مهمانی می روید، قطعا گرمای هوا باعث گرم شدن مهمانی نیز می شود، بنابراین استفاده از یک عطر گرم و شیرین انتخاب مناسبی نیست.

عطرها معمولا در چهار رایحه اصلی تقسیم بندی می شوند:

  • عطرهای با رایحه شیرین و گلی:

این نوع از عطرها حاوی روایحی هستند که برگرفته از طبیعت و گل های تازه است. کمتر خانمی است که به این رایحه علاقه ای نداشته باشد. در این عطرها معمولا از گل های رز، اسطوخودوس، شکوفه پرتقال، میخک، یاسمن و ... استفاده می شود و حسی سرشار از طراوت و تازگی را در تمام طول مهمانی برای شما ایجاد می کند.

  • عطرهای با رایحه میوه ای:

عطرهای با رایجه میوه ای نیز جزو عطرهای نشاط آوری هستند که افراد زیادی به آن علاقه دارند، این عطر ها حاوی نت های مختلفی از میوه ها و مرکبات است که در نهایت در کنار یکدیگر ایجاد روایح خنک و پر از شادی را به دنبال دارد.

  • ادویه جات:

سومین رایحه ای که در داخل عطرها استشمام می شود، روایح برگرفته از ادویه جات است. این رایحه را می توانیم در عطرهای گرم و تند ببینیم.

  • روایح چوبی و گیاهی:

این رایحه نیز، باعث به وجود آوردن حسی تر و تازه شده و شما را به  یاد جنگل و طبیعت می اندازد. این رایحه برگرفته از گیاهان مختلفی است که آن ها را در طبیعت می بینید و بوی آن ها را استشمام میکنید.

  1. از تجربه دیگران استفاده کنید:

اگر به دنبال خرید یک عطر جدید برای مهمانی هستید، حتما نظر افرادی که از آن عطر استفاده کرده اند را بپرسید. گاهی با اولین اسپری از یک عطر شاهد رایحه فوق العاده ای خواهید شد که این رایحه به مرور زمان و در اثر گرما و یا سرما ممکن است رایحه اولیه خود را از دست بدهد. بنابراین استفاده از نظر دیگران می توانند در انتخاب عطر مناسب برای مهمانی کمک کننده باشد.

در ادامه به بررسی چند عطر پر فروش و مناسب برای مهمانی خواهیم پرداخت:

ادوپرفیوم زنانه مارلی مدل دارسی

  1.     ادوپرفیوم زنانه مارلی مدل دارسی

اگر به دنبال یک ادوپرفیوم جذاب و گیرا هستید، حتما سری به عطرهای تولید شده توسط برند مارلی بیاندازید. ادوپرفیوم دارسی  (Darcy)یکی از عطرهای تولید شده توسط این کمپانی است که دارای بطری زیبا و جذابی به رنگ طلایی است. شیشه این عطر به گونه ای است که مایع عطر داخل آن دیده نمی شود. همچنین برای زیبایی بیشتر این بطری، بندی مشکی رنگ از آن آویزان است.

این عطر حاوی رایحه ای شیرین و گرم است که آن را برای روزهای خنک وسرد سال مناسب ساخته است. با اولین اسپری از این عطر شاهد نت های آغازین خواهید بود که برگرفته از مرکباتی مانند پرتقال و لیمو و ... است. استشمام این نت حسی سرشار از انرژی را به شما القا می کند. البته این رایحه پس از مدت کوتاهی جای خود را به نت میانی می دهد که در این عطر برگرفته از گل رز و یاسمن است. این رایحه حسی از طراوت و تازگی را در وجود شما بیدار خواهد کرد. پس از آن نوبت به نت پایانی و ماندگاری ترین نت می رسد که از مشک، چوب و گیاه پاتچولی تشکیل شده است. این نت تا پایان ماندگاری این ادو پرفیوم همراه شماست.

ادوپرفیوم دارسی دارای رایحه ای ماندگاری است. این ماندگاری از 8 تا 10 ساعت می باشد که در کنار حجم 75 میلی لیتری اش باعث می شود تا بتوانید مدت زیاد از آن استفاده کنید.

ادوپرفیوم زنانه گود گرل

  1.     ادوپرفیوم زنانه گود گرل

عطرهای گود گرل این روزها توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. این کفش های معطر با روایح فوق العاده توسط کمپانی کرولینا هررا تولید شده اند.

ادوپرفیوم زنانه گود گرل  (good girl)دارای حجمی برابر با 80 میلی لیتر و به رنگ بنفش می باشد. با اولین اسپری از این عطر در فضا نت های آغازین را احساس خواهید کرد که برگرفته از یلانگ یلانگ، لیمو و پرتقال می باشد. این اسانس ها در کنار یکدیگر حسی بی نظیر را به شما القا می کند. این نت پس از مدت کوتاهی جای خود را به نت میانی می دهد که شامل رایحه یاسمن، رز و شکوفه پرتقال است. پس از آن نت های پایانی به میان می آیند. این نت ها از اسانس دانه تونکا، صندل، دارچین، سدر، کشمیر، نعناع هندی، مشک و کهربا گرفته شده اند. نت پایانی رایحه ای ماندگار است که با شما همراه خواهد بود.

ادوپرفیوم زنانه گود گرل از ماندگاری بالایی برخوردار است و همین ماندگاری دلیل قیمت بالای این عطر است.

الی ساب پرفیوم این وایت

  1.     ادو پرفیوم زنانه الی ساب مدل این وایت

ادوپرفیوم این وایت  (in white)یکی از محصولات تولید شده توسط کمپانی الی ساب است. اولین و مهم ترین ویژگی این عطر دارا بودن بطری زییا و جذاب آن است. بطری که برای این عطر در نظر گرفته شده به صورت شفاف بوده و مایع عطر در داخل آن به خوبی نمایان است. همچنین بر روی آن دربی سفید رنگ قرار داده شده است که بر زیبایی این عطر افزوده است. با اولین اسپری از این عطر با سه رایحه متفاوت که در زمان های مختلف استشمام می شوند، رو به رو خواهید شد. اولین و البته تند ترین رایحه مربوط به نت اولیه است که در این عطر برگرفته از ترنج، دانه های قرمز، شکوفه پرتقال و ماندارین می باشد. پس از آن نوبت به نت میانی می رسد که از ترکیب گل یاسمن و هلو ایجاد شده و حسی از طراوت و تازگی را به ارمغان می آورد و در نهایت آنچه که همراه شما باقی خواهد ماند نت پایانی است که ترکیبی از نعناع هندی، مشک و کهربا را شامل می شود.

ادوپرفیوم این وایت دارای حجمی برابر با 90 میلی لیتر است. این حجم در کنار ماندگاری آن باعث می شود تا مدت زیادی نیازی به خرید یک عطر جدید نداشته باشید.

ادوپرفیوم زنانه پاکو رابان مدل المپیا اینتنس

  1.     ادوپرفیوم زنانه پاکو رابان مدل المپیا اینتنس

ادوپرفیوم های پاکو روبان جزو ادوپرفیوم های پر فروش هستند. عطرهای این برند معمولا از کیفیت بالایی برخوردار هستند. یکی از عطرهای پر فروش این کمپانی المپیا اینتنس (Olympéa Intense) است که در سال 2016 وارد بازار شد. این عطر دارای رایحه ای فوق العاده جذاب برای بانوان است. افرادی که طرفدار عطرهای وانیلی هستند، قطعا جزو طرفداران این عطر خواهند شد.

رایحه المپیا اینتنس گرم و شیرین است  و در نتیجه می تواند یک انتخاب مناسب برای روزهای سرد پاییز و زمستان باشد. نت های این عطر برگفته از اقیانوس، وانیل و ادویه جات است.

المپیا اینتنس دارای ماندگاری بالایی بوده و حجمی معادل 80 میلی لیتر را داراست. این دو ویژگی در کنار هم باعث می شود تا مدت های زیادی نیازی به خرید یک عطر جدید نداشته باشید.