0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

ساخت پروتئین وی خانگی با پودر سفیده تخم مرغ

آیا شما نیز می‌خواهید که طرز تهیه پروتئین وی خانگی را یاد بگیرید؟ پروتئین وی جزو یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های بدنسازی در بازار محسوب می‌شود که با خواص و فواید متعددی که دارد می‌تواند در آشپزخانه خانه شما نیز به‌راحتی تهیه شود.

 این مکمل بدنسازی بسیار پر فایده که از آب‌پنیر تهیه می‌شود، جدا از اینکه یک افزودنی غذایی بسیار خوب است، بلکه به علت ارزش غذایی بالا و ترکیبات مغذی خود، دارای اهمیت بسیار بالایی است. شما می‌توانید با تهیه پروتئین وی، یک کنترل بسیار دقیق روی خلوص و کیفیت محصول خود داشته باشید و از خواص بی‌نظیر آن بدون نگرانی از ناخالصی‌ها و مواد افزودنی بهره‌مند شوید.

طرز تهیه و ساخت پروتئین وی خانگی

آیا شما نیز به دنبال یادگیری طرز تهیه پروتئین وی خانگی هستید؟ پودر پروتئین وی یکی از محصولات کلیدی در صنعت تغذیه ورزشی است که به‌طورکلی در کارخانه‌های پنیرسازی تولید می‌شود. پروتئین وی باکیفیت عالی که از فراوری شیر به دست می‌آید، به‌عنوان یک مکمل تأثیرگذار روی تقویت عضلات و ارتقای سلامت شناخته می‌شود.

اما خبر خوشحال‌کننده این است که شما می‌توانید این پودر مغذی را حتی در خانه نیز بسازید. این فرایند جدا از اینکه بسیار راحت است، بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید نظارتی دقیق روی محصول خود داشته باشید. این پودر بدنسازی نه‌تنها در بهبود عملکرد ورزشی و تقویت عضلات تأثیرگذار است، بلکه فواید دیگری نیز برای سلامتی بدن دارد که از جمله این فواید می‌توان به مدیریت چربی خون و دیابت اشاره کرد.

طرز تهیه و ساخت پروتئین وی خانگی

مراحل تهیه پروتئین وی

همان‌طور که بیان کردیم شما می‌توانید این پروتئین را خودتان در منزل تهیه کنید. در موارد زیر می‌توانید با مراحل تهیه پروتئین وی آشنا شوید:

  1. تفت‌دادن دانه‌ها: در نخستین گام از طرز تهیه پروتئین وی باید دانه‌ها را به شکل جداگانه روی حرارت کمی تفت دهید تا بو و عطر آن‌ها آزاد شود.
  2. خنک‌کردن دانه‌ها: دانه‌ها را بعد از تفت‌دادن باید بگذارید تا به‌خوبی خنک شوند.
  3. آسیاب‌کردن دانه‌ها: در این مرحله باید دانه‌هایی که سرد شده‌اند را به همراه دانه چیا داخل مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را به طور کامل خرد و آسیاب کنید.
  4. اضافه‌کردن شیرخشک: در این مرحله باید پودر شیرخشک را به ترکیب موردنظر بیفزاید و آن‌ها را به‌خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

شما می‌توانید پودر به‌دست‌آمده را تا حدوداً ۱۰ روز و یا حتی بیشتر نیز در دمای اتاق نگهداری کنید. اما اگر این پودر را در یخچال نگهداری کنید، می‌توانید مدت‌زمان نگهداری از آن را افزایش دهید. در این مرحله از طرز ساخت پروتئین وی خانگی می‌توانید آن را با ماست، شیر گرم، اسموتی، شیک و حتی برنج سفید نیز ترکیب کنید.

در صورت تمایل نیز می‌توانید به قسمت خرید سایت مراجعه کرده و نسبت به خرید گینر و پروتئین وی در کمترین مدت‌زمان ممکن اقدام کنید.

طرز تهیه پودر پروتئین وی در منزل

طرز تهیه پودر پروتئین وی در منزل

پودر پروتئین وی، یک محصول مقوی برای ورزش و تغذیه است که می‌توان آن را به‌صورت خانگی نیز تهیه کرد. تهیه این پودر در خانه بسیار راحت است و همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید تأثیرگذار آن در عضله‌های خود را احساس کنید. علاوه بر این مورد می‌توانید آن را در یخچال نگهدارید و هر زمان که خواستید از آن مصرف کنید. تهیه این محصول با استفاده از مواد اولیه مختلفی صورت می‌گیرد که در ادامه بیشتر درمورد طرز تهیه پروتئین وی خانگی صحبت خواهیم کرد.

 

طرز تهیه پروتئین وی خانگی با شیرخشک

در ابتدایی‌ترین مرحله طرز تهیه پروتئین وی خانگی با شیرخشک باید مواد موردنیاز را تهیه کنید، شما برای تهیه این پودر به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • بادام
  • تخم کدو
  • دانه چیا
  • بادام‌زمینی
  • جو دوسر
  • شیرخشک
  1. ابتدا باید شعله گاز را روی حرارت بسیار پایین تنظیم کنید و دانه‌ها را (به‌جز دانه چیا) بر روی حرارت ملایم قرار دهید.
  2. باید منتظر بمانید تا دانه‌ها به‌صورت کامل و به‌خوبی خشک شوند.
  3. در این مرحله باید دانه‌ها را با استفاده از مخلوط‌کن و یا آسیاب به پودری یکدست تبدیل کنید.
  4. در آخر نیز باید پودر دانه‌ها و پودر شیرخشک را یکدیگر مخلوط کنید.

طرز تهیه پروتئین وی خانگی با شیرخشک

طرز تهیه پروتئین وی خانگی با شیر و لیمو

در مرحله اول طرز ساخت پروتئین وی خانگی به همراه شیر و لیمو باید مواد زیر را تهیه کنید:

  • دستگاه دهیدراتور (در صورت دسترسی)
  • لیمو یا سرکه سفید: ۵ قاشق غذاخوری
  • گالن شیر: ۳.۸ لیتر
  • صافی
  1. در ابتدایی‌ترین مرحله از طرز تهیه پروتئین وی خانگی باید شیر را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به دمای ۸۳ درجه سانتی‌گراد برسد.
  2. در مرحله بعدی باید ۷۵ میلی‌لیتر آب‌لیمو را به محتویات داخل قابلمه اضافه کنید. پس از این مرحله لازم است تا قابلمه را از روی حرارت بردارید و حدوداً ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا خنک شود.
  3. در اینجا باید محتویات داخل قابلمه را از پارچه پنیرسازی و یا صافی عبور دهید تا پروتئین وی آن جدا شود و در نهایت ماده حاصل شده را درون یک شیشه و یا پارچ بریزید.
  4. صافی و کاسه را نیز ۲ الی ۳ ساعت درون یخچال بگذارید تا آب‌پنیر به‌خوبی کشیده شود.
  5. اگر دستگاه دهیدراتور دارید می‌توانید پروتئین وی را ۱۲ ساعت در دمای ۱۳۵ درجه فارنهایت درون آن خشک کنید.
  6. اگر دستگاه دهیدراتور ندارید، آب‌پنیر را درون یک قابلمه حرارت دهید تا مواد موجود به‌خوبی بجوشند. میزان حرارت را کمتر کنید و فرایند حرارت‌دهی را تا زمان یک‌دست و غلیظ شدن آب‌پنیر ادامه دهید. یک سینی بیاورید، سطح آن را با کاغذروغنی پوشش دهید و در نهایت آپ پنیر را بر روی آن بریزید و اجازه دهید تا خنک شود.
  7. در آخرین مرحله از طرز ساخت پروتئین وی خانگی باید مواد را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید و به مدت‌زمان یک روز بگذارید تا به طور کامل خشک شود. آب‌پنیر پودر خشک شده را داخل یک مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید تا به طور کامل به پودری شود.

اگر همچنان آب‌پنیر دارای رطوبت است، می‌توانید آن را یک روز دیگر بگذارید تا کاملاً خشک شود. پودر به‌دست‌آمده را درون یک ظرف درب‌دار بریزید و در مواقع موردنظر میل کنید. همچنین شما می‌توانید با خرید پودر وی پروتئین ۱۰۰٪ کاله پرو ۱۸۰۰ گرمی از دردسرهای مربوط به تهیه این پودر مغذی به‌دور باشید و آن را به‌صورت آماده تهیه کنید.

طرز تهیه پروتئین وی خانگی با ماست

طرز تهیه پروتئین وی خانگی با ماست

طرز تهیه پروتئین وی خانگی و مواد موردنیاز جهت تهیه این پودر به‌صورت زیر است:

  • دستگاه دهیدراتور (در صورت دسترسی)
  • ماست ارگانیک و بدون طعم: ۱ کیلوگرم
  • پارچه پنیرسازی: به مقدار لازم
  1. پارچه پنیرسازی را روی سطح یک آبکش بگذارید و آبکش را نیز داخل کاسه‌ای قرار دهید.
  2. مقدار ماستی که از قبل شده است را درون پارچه داخل آبکش بریزید. کاسه محتویات را در یخچال بگذارید و فرصت دهید تا مایع از ماست جدا شود. این فرایند امکان دارد که حدوداً یک روز طول بکشد.
  3. آب‌پنیر به‌دست‌آمده را درون یک ظرف و یا پارچ بریزید و بگذارید مواد جامد در درون پارچه پنیر بر جای بماند.
  4. در این مرحله لازم است تا آب‌پنیر رل درون دستگاه دهیدراتور قرار دهید. اما اگر این دستگاه را ندارید می‌توانید آب‌پنیر به‌دست‌آمده را بر روی حرارت قرار دهید تا به دمای جوش برسد. این مواد را باید آنقدر حرارت دهید تا به‌خوبی غلیظ شود.
  5. در مرحله بعدی از طرز ساخت پروتئین وی خانگی، باید آب‌پنیر را روی سطح یک کاغذروغنی بریزید و اجاره دهید تا خنک شود.
  6. مواد را به ابعاد بسیار کوچک تبدیل کنید و آن را یک روز بگذارید تا خشک شود. مواد را در داخل مخلوط‌کن بریزید تا به‌خوبی پودر شود.

طرز تهیه پروتئین وی خانگی با پودر سفیده تخم‌مرغ

طرز ساخت پروتئین وی خانگی به همراه پودر سفیده تخم‌مرغ به‌صورت زیر است:

مواد موردنیاز:

  • شیرخشک: ۴۰۰ گرم
  • پودر کاکائو: ۵ قاشق غذاخوری
  • پودر عصاره مالت: ۵۰۰ گرم
  • پودر سفیده تخم‌مرغ: ۵۰۰ گرم
  • وانیل: نصف قاشق چایخوری
  • پودر جوانه گندم: ۴۰۰ گرم

مراحل تهیه پروتئین وی با پودر سفیده تخم‌مرغ

مراحل تهیه پروتئین وی با پودر سفیده تخم‌مرغ

۱. تمامی مواد ذکر شده را درون مخلوط‌کن بریزید و آن‌ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

۲. در مرحله بعد نیز باید شیرخشک را به ترکیب خود اضافه کنید و به‌صورت مجدد آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید. این مرحله موجب افزایش سطح پروتئین و همچنین ایجاد مزه فوق‌العاده خوب پودر می‌شود.

۳. پودر به‌دست‌آمده را در یک ظرف مناسب و تمیز بریزید و آن را نگهداری کنید. بهتر است که از ظرف محکم قفل شده و با شیشه‌ای جهت نگهداری پودر خود استفاده کنید.

چرا باید از پروتئین وی استفاده کنم؟

استفاده از پودر پروتئین وی همواره دارای مزایای و خواص بسیار متعددی است و به همین دلیل است که امروزه بسیاری از افراد این پودر مقوی را مصرف می‌کنند. در موارد زیا می‌توانید با مزایای بسیار خوب این پودر آشنا شوید:

  • کاهش فشارخون
  • کنترل دیابت
  • کمک به چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن
  • افزایش رشد و حجم عضلات

از دیگر مزایای بسیار خوب پروتئین وی می‌توان به جذب بالا و هضم آسان اشاره کرد. به‌گونه‌ای که می‌توانید نتایج مصرف آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌خوبی مشاهده کنید.

طعم‌دار کردن پروتئین وی خانگی

اغلب افراد پس از یادگیری طرز تهیه پروتئین وی خانگی به دنبال طعم‌دار کردن این پودر هستند و می‌خواهند که محصول موردنظر طعم بسیار خوبی داشته باشد. برای طعم‌دار کردن این پودر می‌توان طعم‌های شکلات و وانیل را در نظر گرفت:

  • طعم شکلات: ۲۵ گرم پودر کاکائو را به ترکیب فوق اضافه کنید. شما می‌توانید برای طعم مطلوب‌تر این پودر به آن ۳ گرم اسپرسو نیز در صورت تمایل استفاده کنید.
  • طعم وانیل: پودر وانیل را با پودر پروتئین وی مخلوط کنید. در صورت تمایل می‌توانید یک قاشق و نیم دارچین را نیز به آن اضافه کنید.

نحوه مصرف پروتئین وی خانگی

پس از یادگیری طرز ساخت پروتئین وی خانگی و تهیه آن باید این محصول را در یخچال قرار دهید. هر وقت که خواستید می‌توانید ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری از پودر پروتئین وی را در یک لیوان شیر بریزید و آن را نوش جان کنید. شما می‌توانید این پودر را شب قبل از خوابیدن، صبح پس از بیدارشدن و همچنین در هنگام تمرین مصرف کنید. همچنین شما می‌توانید باکیفیت‌ترین مکمل‌های پروتئین وی را در داروخانه آنلاین صبا تهیه کنید.

جمع‌بندی

پروتئین وی به علت داشتن مزایای متعدد در میان ورزشکاران بسیار محبوب است. اما عده‌ای از افراد ترجیح می‌دهند تا این پودر مغذی را در خانه تهیه کنند. برای تهیه این پودر می‌توانید از مواد مختلفی که در این مقاله ذکر کردیم استفاده کنید و در آخر نیز آن را طعم کنید و از آن استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید این مکمل مغذی را از در این مقاله به بررسی طرز تهیه پروتئین وی خانگی پرداختیم. همچنین برای خرید کراتین و دیگر موارد مشابه می‌توانید به بخش خرید سایت مراجعه کنید.

سوالات متداول

فواید مصرف پروتئین وی چیست؟

کاهش فشارخون، افزایش رشد و حجم عضلات، کنترل دیابت و…

طریقه طعم‌دار کردن پودر پروتئین وی خانگی چگونه است؟

جهت طعم‌دار کردن این پودر می‌توانید از استویا و در آخر از طعم‌های شکلات و وانیل هستند.

چگونه پروتئین وی به‌موجب افزایش حجم عضلات می‌شود؟

این پودر مغذی با ارائه اسیدآمینه‌های ضروری موجب افزایش حجم عضلات می‌شود.