0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک

یکی از مشکلات شایع پوستی، ایجاد لک‌ و تکثیر غیرعادی ملانین در قسمت‌های مختلف صورت و بدن است؛ به همین جهت امروزه محصولات مختلفی در قالب کرم، لوسیون و سرم جهت درمان این مسئله عرضه می‌شوند که همین موضوع می‎تواند افراد را بسیار سردرگم و خرید ضد لک و روشن کننده را دشوار کند.

 ما به سبب تجاربی که به‌واسطه فعالیت در مجموعه داروخانه آنلاین صبا کسب کرده‌ایم، در این مقاله به معرفی بهترین کرم روشن‌کننده و ضد لکپرداخته‌ایم تا بتوانید با آگاهی بیشتر نسبت به خرید این‌گونه محصولات مراقبتی اقدام و سلامت پوست خود را تضمین کنید.

کرم ضد لک چیست و چگونه عمل می‌کند؟

کرم ضدلک یک محصول مراقبتی پوست است که با ترکیباتی که دارد علاوه بر کم‌رنگ کردن لک‌های پوستی و محوکردن آن‌ها، از بروز لک‌های جدید نیز جلوگیری می‎کند. معمولاً این ترکیبات شامل ویتامین C، هیدرو کینون و AHA است که باگذشت زمان و استفاده مداوم از کرم ضدلک، پوست نیز روشن‌تر خواهد شد؛ البته لازم به ذکر است میزان تأثیرگذاری کرم‌های روشن‌کننده و ضدلک، به غلظت مواد به‌کاررفته در فرمولاسیون آن نیز وابسته است؛ بنابراین، به هنگام تهیه این محصول، باید به این موارد نیز دقت کنید.

نکته مهمی که در خصوص بروز لک‌های پوستی وجود دارد، این است که این عارضه پوستی در اثر عوامل مختلفی نظیر کهولت سن، برهم‌خوردن تعادل‌ هورمون‌ها یا قرارگیری در معرض نور مستقیم خورشید ایجاد می‌شود؛ بنابراین بهتر است پیش از بررسی لیست معرفی بهترین کرم روشن‌کننده و ضد لک از یک متخصص کمک گیرید تا مطمئن شوید کدام شیوه درمانی بهترین نتیجه را برای رفع لک‌های پوستی شما خواهد داشت.

کرم ضد لک چیست و چگونه عمل می‌کند؟

ترکیبات کرم ضد لک چیست؟

پیش از معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک باید بدانید این محصولات بسته به کاربردی که دارند حاوی ترکیبات مختلفی با میزان غلظت متفاوت هستند؛ به همین دلیل  بهتر است قبل از تهیه این محصول درباره نوع لک‌های خود شناخت کافی کسب کنید تا متناسب با این موضوع بهترین کرم را انتخاب کنید؛ به‌طورکلی می‎توان ترکیبات کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • Alpha Hydroxy Acids (اسیدهای آلفا هیدروکسی): این ترکیبات جهت بهبود و درمان جوش‌های خفیف و کاهش لک‌های پوستی به کار می‌روند.
  • Retinoids (رتیونوئیدها): این مواد به سبب عملکردی که در تقویت بافت‌های پوست و کم‌رنگ کردن لک‌ها دارند، معمولاً در فرمولاسیون کرم‌های ضدلک و ضد پیری مورداستفاده قرار می‎گیرند. 
  • ویتامین C: این ویتامین همچون آنتی‌اکسیدان در کرم‌های ضدلک عمل می‌کند که می‎تواند مقاومت پوست را در برابر اشعه مضر خورشید و آفتاب‌سوختگی افزایش دهد.

ترکیبات کرم ضد لک چیست؟

معرفی بهترین کرم ضد لک قوی ایرانی

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اشاره شد امروزه بخش قابل‎توجهی از محصولات مراقبتی پوست به درمان لک‌های پوستی اختصاص‌داده‌شده است؛ بنابراین، ممکن است یافتن بهترین کرم ضدلک کمی دشوار به نظر رسد؛ به همین منظور در این قسمت به معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک ایرانی پرداخته‌ایم تا با بررسی هر یک از آن‌ها و بسته به شرایطی که دارید، مناسب‌ترین کرم را انتخاب کنید.

کرم فیس دوکس

این کرم به سبب برخورداری از اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHA)، قدرت ویژه‌ای در رفع لک‌های پوستی دارد؛ به‌گونه‌ای که با استفاده از این کرم می‎توان کک‌و‌مک را نیز کم‌رنگ کرد. کرم ضدلک فیس دوکس را می‌توان جهت رفع لک‌های بارداری و کهولت سن به‌صورت روزانه و در دو نوبت استفاده کرد تا به‌مرورزمان نتیجه دلخواهتان میسر شود. این کرم علی‌رغم اینکه فاقد ترکیبات هیدروکینونی است؛ اما در رفع این عارضه و تیرگی‌های پوست تأثیر به سزایی دارد.

کرم ضدلک سیسپرسا (حاوی سیستئامین)

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ازبین‌بردن لک‌های مقاوم پوستی، کرم ضدلک سیسپرسا است که به دلیل وجود ماده Cysteamine 5% قدرت بالایی در رفع این مشکل پوستی دارد. از مهم‌ترین مزایایی که می‎توان در معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک برند سیسپرسا به آن اشاره کرد، این است که برای انواع پوست‌ها مناسب بوده و بدون نگرانی برای بروز هرگونه عوارض جانبی نظیر خطر عوامل سرطان‌زا، می‎توان از این کرم استفاده کرد. از این کرم ضدلک نیز می‎توان برای درمان التهاب و لک‌های ناشی از افزایش سن و اشعه مضر خورشید استفاده کرد.

کرم هیدرو کینون مدیلن

این کرم حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی و ویتامین C است که علاوه بر خاصیت ضدلکی، می‎تواند به روشن‌شدن پوست نیز کمک کند؛ درواقع این محصول موجب لایه‎برداری و افزایش تولید کلاژن و درنتیجه، جوان‌سازی پوست می‌شود؛ بنابراین، با هر نوع پوستی که دارید می‎توانید از این کرم جهت رفع لک‌های پوستی خود استفاده کنید؛ همچنین افرادی که پوست چرب و مستعد جوش و آکنه دارند در استفاده از این کرم محدودیت نداشته و می‎توانند یک‌روند لایه‌برداری ملایم را با این محصول تجربه کنند.

کرم هیدرو کینون مدیلن

معرفی کرم ضد لک قوی خارجی

برخی از افراد ممکن است گمان کنند که محصولات خارجی نسبت به محصولات ایرانی تأثیر بیشتری داشته باشند؛ اما چیزی که میزان تأثیر یک کرم ضدلک را مشخص می‌کند، مواد به‌کاررفته در فرمولاسیون آن و غلظت هر یک از آن‌ها است؛ اما برای اینکه بتوانید هر دودسته این محصولات را بررسی کنید، در این قسمت به معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک خارجی پرداخته‌ایم.

کرم ژاک آندرل پاریس

این کرم ضدلک خارجی به دلیل برخورداری از ترکیبات مؤثر نظیر ویتامین‌های C و E و همچنین آربوتین، در کاهش لک‌های پوستی و پیشگیری از بروز لک‌های جدید، عملکرد بسیار مطلوبی دارد. علاوه بر این موارد اگر برای ازبین‌بردن لک‌های پوستی خود از لیزر استفاده کردید، جهت تکمیل دوره درمان و افزایش تأثیر لیزر نیز می‌توانید از این کرم ضدلک و روشن‌کننده خارجی استفاده کنید.

از دیگر مزایایی که می‎توان در معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک این برند خارجی اشاره کرد، تأمین و حفظ رطوبت پوست و درنتیجه، جلوگیری از پیری زودرس است؛ علاوه بر این‌ها می‎توان برای درمان لک‌های بارداری، افزایش سن و کک‌و‌مک نیز از این کرم ضدلک استفاده کرد.

کرم Revitalift Bright Reveal

این کرم ضدلک محصول یک برند فرانسوی است که با برخورداری از ترکیباتی نظیر گلیکولیک اسید، ویتامین C و دیگر مواد باخاصیت ضد پیری، تأثیر چشمگیری در رفع لک‌های ناشی از افزایش سن دارد؛ همچنین یکی دیگر از مزایایی که در معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک این برند خارجی آمده است، عدم بازگشت لک‌های پوستی و تأثیرگذاری صددرصدی آن در بازه زمانی کوتاه اشاره کرد.

کرم Revitalift Bright Reveal

چه موقع از کرم ضد لک استفاده کنیم؟

یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که ما در داروخانه اینترنتی صبا با آن مواجه هستیم، این است که " چه موقع باید از کرم ضدلک استفاده کرد؟". پاسخ این سؤال عوامل مختلفی نظیر نوع پوست، نوع لک‎ها و داروهایی که استفاده می‎کنید را در بر می‌گیرد؛ به طور مثال ممکن است لک‌های پوستی شما ناشی از اشعه مضر خورشید باشند که در این صورت توصیه می‌شود با استفاده از کرم‌های ضدلک، مانع تشدید لک‌ها شده و سلامت پوست خود را تضمین کنید.

از طرفی دیگر ممکن است لک‌های پوستی شما به دلیل افزایش ملانین در دوران بارداری یا تغییرات هورمونی ایجاد شده باشند که در این صورت بهتر است با مراجعه به لیست معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک کرم مناسب خود را انتخاب کرده و استفاده از آن را در روتین مراقبت پوستی خود قرار دهید تا بتوانید در کنترل این مشکل پوستی موفق عمل کنید؛ همچنین اگر آثار جوش یا آکنه بر روی پوست شما وجود دارد، کرم‌های ضدلک می‌توانند گزینه خوبی برای رفع این لک‌ها باشند.

بنابراین، هر فرد بسته به شرایطی که دارد ممکن است در شیوه مصرف یا شروع درمان با استفاده از کرم‌های ضدلک با دیگری متفاوت باشد؛ به همین جهت توصیه می‎شود پیش از تهیه این محصولات، با یک متخصص مشورت کرده و باتوجه‌به معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک با صلاحدید ایشان، روند درمانی مناسب خود را آغاز کنید؛ اما همواره به این موضوع توجه داشته باشید که نتیجه روند درمان لک‌های پوستی صبر زیادی می‎طلبد و هرگز قبل از پایان دوره درمان و بهبود صددرصدی استفاده از این کرم‎ها کنار نگذارید.

چه موقع از کرم ضد لک استفاده کنیم؟

مراقبت‌های پوستی بعد از زدن کرم ضد لک

همان‌طور که متوجه شدید درمان لک‌های پوستی و معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک تا حدی دشوار است؛ به همین جهت برای افزایش تأثیرگذاری کرم‌های ضدلک می‎بایست از یک روتین مراقبتی پوست نیز پیروی کنید تا شاهد بهترین نتیجه باشید؛ به همین جهت در این قسمت به چند نکته مهم مراقبت پوستی پس از استفاده از کرم ضدلک و روشن‌کننده اشاره کرده‌ایم:

  • استفاده از آب‌رسان: یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های پوستی پس از استعمال کرم‌های ضدلک، استفاده از آب‌رسان و مرطوب‌کننده است تا با حفظ تعادل رطوبتی پوست و لطافت و نرمی آن از بین نرود.
  • استفاده از ضدآفتاب مناسب: محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید از دیگر نکاتی است که می‎تواند به میزان اثرگذاری کرم ضدلک و عدم تشدید لک‌های پوستی کمک کند؛ بنابراین، تهیه یک ضدآفتاب مناسب با نوع پوستتان و استفاده مداوم از آن را جدی بگیرید.
  • استفاده متعادل از محصولات آرایشی: حین پیگیری روند درمان لک‌های پوستی بهتر است از محصولاتی  استفاده کنید که فاقد الکل باشند تا میزان تحریک‌شدن پوست را به حداقل رسانید.
  • رژیم غذایی مناسب: یکی دیگر از مؤثرترین عوامل در بهبود لک‌های پوستی و نتیجه‌گیری از روند درمان، داشتن یک رژیم غذایی سالم و استفاده از مواد مغذی مناسب همچون ویتامین‌های C و E و همچنین مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان است.

مراقبت‌های پوستی بعد از زدن کرم ضد لک

آیا کرم ضد لک عوارض دارد؟

به‌طورکلی کرم‌های ضدلک عوارض خاصی نداشته و اکثر افراد می‎توانند از این محصولات استفاده کنند؛ اما ممکن است در برخی مواقع علائمی ناشی از حساسیت افراد نسبت به ترکیبات موجود در کرم‌های ضدلک رؤیت شود؛ به همین جهت برخی از این عوارض را در این قسمت ذکر کرده تا در صورت بروز هر یک از این موارد، به‌منظور ادامه یا توقف دوره درمان، از متخصص خود مشورت گیرید.

  • قرمزی و تحریک پوست
  • احساس سوزش خفیف یا خارش پوست
  • التهاب پوست
  • بروز خشکی بیش از حد در برخی نواحی پوست
  • تغییر رنگ پوست در نواحی استعمال کرم

شما می‎توانید برای اطلاع از حساسیت خود به کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده، مقدار کمی از این کرم را پشت‌گوش خود بمالید و تا 24 ساعت صبر کنید؛ در صورت عدم واکنش پوست به این ترکیبات، می‎توانید روی پوست صورت و دیگر نواحی حساس بدن نیز از کرم ضدلک استفاده کنید.

آیا کرم ضد لک عوارضی دارد؟

جمع‌بندی

همان‌گونه که متوجه شدید انتخاب کرم‌های ضدلک دقت بالایی را می‎طلبد تا بتوانید متناسب با وضعیت پوست و نوع لک‌های پوستی‌ای که دارید، مناسب‌ترین کرم را انتخاب کنید؛ به همین جهت در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک و همچنین مهم‌ترین نکات مراقبتی پوست در خصوص درمان این مشکل پوستی بپردازیم تا با آگاهی از این موارد، بهترین نتیجه از درمان لک‌های پوستی را تجربه کنید.

توصیه می‌شود پیش از تهیه این محصولات با یک متخصص مشورت کنید تا کاملاً نسبت به مشکلات پوستی خود آگاه شوید و بتوانید بهترین شیوه درمان را شروع و پیگیری کنید؛ علاوه بر این، ممکن است به هنگام استفاده از کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده، شاهد علائمی از حساسیت پوست باشید که در این مواقع با درمیان‌گذاشتن این مشکلات با متخصص مربوطه می‎توانید بهترین عملکرد را در رفع این مسائل از خود نشان دهید تا از آزار بیشتر پوست اجتناب شود.

سوالات متداول

برای درمان لک‌های پوستی معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک ایرانی را پیشنهاد می‌کنید یا خارجی؟

نمی‎توان مشخص کرد کدام محصولات بهتر هستند؛ چرا که ملاک انتخاب یک کرم مناسب، میزان سازگاری آن با نوع پوست شما و وضعیتی است که دارید؛ بنابراین، ممکن است چاره برخی افراد معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک ایرانی باشد و برای برخی دیگر معرفی بهترین کرم روشن کننده و ضد لک خارجی تأثیر بیشتری در حصول بهبودی داشته باشد.

در صورت بروز خشکی پوست باید مصرف کرم ضدلک را متوقف کرد؟

کرم‌های ضدلک و روشن‌کننده به سبب خاصیت لایه‌برداری‌ای که دارند، تا حدی موجب خشکی پوست می‌شوند؛ به همین دلیل توصیه می‎شود حین روند درمان لک‌های پوستی حتماً از آب‌رسان استفاده کنید تا رطوبت موردنیاز پوست تأمین شود؛ بنابراین، اگر با رعایت این مورد، خشکی پوست رفع نشد، با متخصص مربوطه مشورت کرده و باتوجه‌به صلاحدید ایشان اقدام کنید.

هزینه کرم‌های ضدلک چه‌قدر است؟

هر محصول بسته به برند سازنده و نوع ترکیباتی که دارد، با قیمت متفاوتی در بازار عرضه می‎شود و نمی‎توان قیمتی واحد برای این محصولات در نظر گرفت.

طول دوره درمان لک‌های پوستی چند روز است؟

طول دوره درمان هر شخص بسته به وضعیت لک‌ها و میزان واکنش پوست نسبت به ترمیم بافت‌های خود متفاوت است؛ اما بهبود این مشکل طی روندی تدریجی میسر خواهد شد که مستلزم صبر شما است.