0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

پوستتون خیلی خشکه؟ چه باید کرد؟

مراقبت از پوست صورت یکی از اعمالی است که هر فردی در زندگی خود باید آن را به کار گیرد. البته این را باید در نظر داشته باشید که پوست های مختلف با انواع متفاوت باید مراقبت های خاص خود را داشته باشند. در این مطلب قصد داریم تا روش هایی را برای مراقبت از پوست های خشک عنوان کرده و در نهایت به بررسی چند نمونه از محصولات پر فروش مخصوص پوست های خشک بپردازیم.

اجازه دهید در ابتدا یک تعریف کلی از پوست های خشک داشته باشیم. پوست خشک، پوستی است که قابلیت نگهداری رطوبت را در داخل خود ندارد. این مدل از پوست به میزان خیلی کمی چربی تولید می کنند که این ویژگی ها ممکن است به دلایل مخلتفی ایجاد شده باشد.

برای مراقبت از پوست های خشک باید چند عمل مختلف را انجام بدهید، تا بتوانید میزان خشکی آن را کنترل کنید:

  1. اولین و مهم ترین نکته برای مراقبت از پوست و جلوگیری از خشک شدن آن، نحوه شست و شوی آن می باشد. شست و شوی صورت به طور منظم با آب گرم باعث می شود تا پوست شما خشک نشود. آبی که داغ باشد باعث از بین رفتن چربی های پوست شما شده و در نتیجه خشک شدن پوست شما را به دنبال خواهد داشت. برای شست و شوی پوست چه پوست صورت و چه بدن سعی کنید، از شوینده های مخصوص استفاده کنید تا بتوانید خشکی پوست را به حداقل برسانید. شوینده هایی که حاوی ترکیبات مرطوب کننده هستند گزنینه مناسبی برای شست و شوی صورت و یا بدن می باشند.
  2. پس از شست و شوی صورت و یا وقتی از حمام بیرون می آیید از یک مرطوب کننده بر روی پوست خود استفاده کنید. مرطوب کننده ها علاوه بر این که باعث نرم شدن پوست شما می شوند، باعث می شوند تا آب زیر لایه های پوست از بین نرفته و حفظ شود. البته انتخاب مرطوب کننده نیز در نرم و مرطوب نگه داشتن پوست بسیار موثر است. سعی کنید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که دارای ترکیبات مخصوص پوست خشک بوده و رطوبت را در پوست شما حفظ می کند. این کرم های مرطوب کننده معمولا دارای ترکیباتی نظیر اسید هیالورونیک و روغن ها معندی هستند. در هنگام خرید به نام این ترکیبات بر روی کرم توجه کنید.
  3. عمل بعدی که برای مراقبت از پوست باید انجام داد، استفاده از ترکیباتی است که باعث  جلوگیری از پیری پوست می شوند. پوست های خشک به دلیل نداشتن آب میان بافتی کافی زودتر دچار چین و چروک می شوند، بنابراین استفاده از کرم های ضد چروک برای این افراد بسیار ضروری است. اما نکته ای که وجود دارد این است که این کرم ها ممکن است، باعث ایجاد آسیب در پوست های خشک شوند، بنابراین در انتخاب محصولات ضد پیری پوست باید به ترکیبات آن توجه داشته باشید. مهم ترین ویژگی در کرم های ضد چروک مخصوص پوست های خشک نداشتن رتینوید یا AHAs است.
  4. تغذیه خود را تصحیح کنید. خشکی پوست را می توانید با استفاده از تغذیه مناسب تا حدودی کنترل کرد. استفاده از ویتامین ها و مکمل های پوست می تواند بسیار تاثیر گذار باشد:

-        یکی از مکمل هایی که باعث بهبود خشکی پوست می شود، روغن ماهی است. این ترکیب به صورت قرص های خوراکی در بازار موجود بوده و به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 باعث می شود تا پوست خشک شما تسکین یابد.

-        سبزیجات زرد و نارنجی، حاوی بتاکاروتن می باشد که باعث ایجاد ویتامین آ می شود. این ترکیب ترمیم و التیام سریع پوست را به همراه دارد.

-        بذر کتان، نیز می تواند باعث مرطوب شدن و صاف شدن پوست صورت شود. این ترکیب حاوی اسیدهای چرب است.

-        آووکادو نیز یکی دیگر از ترکیباتی است که خوردن آن باعث کاهش التهاب پوست و جلوگیری از پیری زودرس می شود. آووکادو حاوی ویتامین ای و آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب مفید برای پوست می باشد.

  1. پوست خود را لایه برداری کنید. استفاده از اسکراب بر روی پوست باعث می شود تا یک لایه از سلول های مرده از روی پوست شما برداشته شود. به افرادی که دارای پوست های خشک هستند، توصیه می شود تا هفته ای 2 بار عمل لایه برداری از پوست را انجام دهد. البته برای انتخاب محصولات لایه بردای از پوست نیز باید دقت کنید که محصولاتی را انتخاب کنید که مناسب پوست های خشک هستند.
  2. کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. پوست های خشک به اندازه کافی کم آب هستند، برخورد اشعه های خورشید نیز باعث خشک شدن بیشتر این نوع پوست می شود و در ادامه باعث ایجاد چین و چروک های بیشتر می شود. استفاده از کرم های ضد آفتاب به طور قوی از پوست شما در برابر اشعه های خورشید محافظت کرده و بنابراین باعث می شود تا پوست شما جوان و با طراوت به نظر رسیده و پوست از اشعه های مضر آفتاب در امان بماند.
  3. از روغن های گیاهی برای نرم کردن پوست خود استفاده کنید. این روغن ها عموما دارای مقادیر بسیار زیادی از ترکیبات مناسب برای پوست هستند که این ترکیبات شامل آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب هستند. این ترکیبات را می توانید نیم ساعت قبل از آن که به حمام بروید بر روی پوست خود بمالید. البته از این روغن می توانید در مناطق دیگر بدن نیز استفاده کنید.
  4. شیر یک درمان کننده طبیعی برای پوست شماست. برای استفاده از این ترکیب می توانید یک پارچه را در شیر فرو کرده و آن را بر روی پوست خود بمالید. خاصیت ضد التهابی شیر باعث می شود تا پوست شما آرام شود. علاوه بر این، شیر حاوی ترکیباتی نظیر اسید لاکتیک است که باعث کاهش و رفع خشکی پوست می شود.
  5. آلوئه ورا یک ترکیب ایده آل برای پوست های خشک است. کمتر کسی است که با این ترکیب شگفت انگیز آشنا نباشد. آوئه ورا از ورود آلودگی ها به منافذ پوست شما جلوگیری می کند. علاوه بر این ژل آلوئه ورا باعث محکم شدن پوست صورت شما نیز می شود.
  6. خوردن آب به میزان کافی در طول روز باعث می شود تا پوست شما پر آب و با طراوت باشد. آب مورد نیاز بدن و پوست خود را می توانید با خوردن میوه و سبزیجات نیز تامین کند.

همانطور که گفته شد، استفاده از محصولات موجود در داروخانه ها نیز تا حدود زیادی می تواند به بهبود خشکی پوست کمک کند. در زیر به بررسی چند نمونه از محصولات مناسب برای پوست های خشک خواهیم پرداخت:

سرم مرطوب کننده اورلن مدل سوپر هیدراتانت:

  1.     سرم مرطوب کننده اورلن مدل سوپر هیدراتانت:

سرم مرطوب کننده سوپر هیدراتانت اورلن یک محصول ایده آل برای افرادی است که به دنبال مرطوب کردن پوست خشک خود هستند. این سرم مرطوب کننده یک آبرسان قوی برای پوست شما بوده و رطوبت مورد نیاز برای سلول های پوست شما را تامین می کند. سرم مرطوب کننده سوپر هیدراتانت اورلن حاوی ترکیباتی نظیر هیالورنیک است. این سرم به سرعت جذب پوست شده و آن را تغذیه می کند. سرم مرطوب کننده سوپر هیدراتانت اورلن باعث می شود تا انرژی سلول های پوست بیشتر شده و در نتیجه بهتر و سریع تر خود را بازسازی کند که این ویژگی باعث می شود تا چین و چروک های پوست شما کم کم از بین برود. بنابراین این سرم نه تنها یک مرطوب کننده قوی به حساب می آید، بلکه می توان از آن به عنوان یک کرم مراقبتی نیز استفاده کرد. سرم مرطوب کننده سوپر هیدراتانت اورلن در حجم 30 میلی لیتر تولید شده و در دسترس است.

  1. ماسک مرطوب کننده کدلی

اگر جزو طرفداران ماسک هستید، پیشنهاد می کنیم حتما ماسک مرطوب کننده کدلی را امتحان کنید. این محصول یک ماسک فوق العاده برای همه افراد با انواع مختلف پوست است. این ماسک همانطور که از نامش پیداست یک مرطوب کننده قوی به شمار می رود که قادر است تا پوست شما را التیام بخشیده و به عمق آن نفوذ کند. پس از استفاده از ماسک مرطوب کننده کدلی، شاهد نرمی و لطافت پوست خود خواهید بود. این ماسک مرطوب کننده از ترکیباتی ساخته شده است که باعث تغذیه پوست شما می شود. کدلی در ساخت محصولات خود از مواد طبیعی استفاده کرده و به همین دلیل محصولات این برند از کیفیت فوق العاده بالایی بر خوردار بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد. ماسک مرطوب کننده کدلی فاقد پارابن است. این ویژگی باعث می شود تا افرادی که داری پوست های حساس هستند نیز بتوانند بدون نگرانی از آن استفاده کنند.

استفاده از این ماسک بسیار آسان است. کافی است دو بار در هفته آن را بر روی پوست خود مالیده و پس از 15 دقیقه بشورید تا پس از آن نرمی و لطافت را بر روی پوست خود به خوبی احساس کنید.

این ماسک به صورت تیوپی و در حجم 75 میلی لیتر تولید شده و در دسترس است.

  1. کرم استادرم مدل سلولار

کرم سلولار از برند استادرم، یک محصول ایده آل برای آبرسانی به پوست شماست. این کرم به شما کمک می کند تا داشتن پوستی شاداب را تجربه کنید. افرادی که دارای پوست های بسیار خشک هستند، عموما پوستشان از حساسیت بیشتری برخوردار است، این کرم برای این افراد یک انتخاب ایده آل می باشد. کرم سلولار استادر خستگی پوست شما را از بین برده و پوستی تازه و با طراوت را برای شما به ارمغان می آورد. در ساخت این کرم ار ترکیباتی نظیر گلیسیرین و هیالورونیک اسید استفاده شده است که به طرو قوی باعث مرطوب شدن پوست شما می شوند.

این کرم حاوی ترکیبات دیگری است که علاوه بر خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی، باعث تقویت اعمال طبیعی پوست و سلول های آن نیز می شود و نام سلولار برگرفته از همین عملکرد در این کرم است.

کرم سلولار استادرم ساخت کشور فرانسه بوده و در حجم 50 میلی لیتر تولید شده است.

ماسک آبرسان اینگرید میه مدل بایو اِلیتا

اینگرید میه یک برند فرانسوی تولید کننده محصولات مراقبت از پوست است. این کمپانی در تولید محصولات خود از ترکیبات گیاهی و دریایی استفاده کرده و اولین برندی بود که از خاویار در محصولات خود استفاده کرد. ماسک آبرسان بایو الیتا از این برند، یکی از محصولات پر فروش آن است. این کرم یک آبرسان و یک مرطوب کننده قوی برای افرادی است که از پوست خشک خود نا راضی هستند.

این ماسک رطوبت رسان، دارای ساختاری کرمی شکل بوده و بسیار نرم است. این ماسک با دارا بودن خاصیت مرطوب کنندگی که دارد، به راحتی و با قدرت بالای خود خشکی پوست شما را از بین می برد.

در ساخت این ماسک آبرسان از ترکیباتی استفاده شده است که علاوه بر نرم کردن پوست باعث تسکین دادن و محافظت از پوست نیز می شود. بلافاصله پس از استفاده از ماسک آبرسان بایو الیتا شاهد نرمی و لطافت بر روی پوست خود خواهید شد و در طول دراز مدت نیز اثرات بیشتر آن را خواهید دید.

رطوبت ایجاد شده توسط ماسک آبرسان بایو الیتا به واسطه حضور ترکیباتی نظیر بایو هیالورونیک، چیتین، اوره و پلی گلایول هاست. پوست های دهیدراته با این ترکیبات پر آب و شفاف می شود.

علاوه بر ترمیبات عنوان شده این ماسک به دلیل وجود عوامل دیگری نظیر روغن هسته زردآلو و ویتامین های مختلفی نظیر A E F و همچنین رادیکال های آزاد و عصاره ذرت و سوسن سفید،   به مرور زمان از پیر شدن پوست نیز جلوگیری می کند. این ماسک باعث بازسازی پوست شما می شود.

اگر به دنبال یک محصول ایده آل و یک درمان همیشگی برای پوست خود هستید، ماسک آبرسان بایو الیتا می تواند یک انتخاب ایده آل برای شما باشد.