0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.

چرا کرم شب؟

روتین های مراقبت از پوست، این روزها در میان بسیاری از بانوان رواج پیدا کرده است. اینکه چه محصولاتی را برای مراقبت از پوست استفاده کنیم، نیازمند رعایت و در نظر گرفتن یکسری از ویژگی هاست. انتخاب محصولی متناسب با پوست باعث بهبود و کند شدن روند پیری پوست می شود. یکی از مهم ترین مراحل روتین مراقبت از پوست استفاده از کرم های روز و شب است. بسیاری از افراد از این کرم ها استفاده می کنند، بدون آنکه دلیل آن را بدانند. اما واقعا چرا باید از کرم های روز و شب استفاده کنیم؟ چه ترکیباتی در این کرم ها وجود دارد که باعث جلوگیری از روند پیری پوست می شود؟ برای یافتن پاسخ این پرسش ها مطلب زیر را در مورد کرم های شب تا انتها بخوانید.

کرم شب چیست؟

اجازه دهید در ابتدا یک تعریف کلی از کرم های شب را داشته باشیم. کرم های شب به کرم های مرطوب کننده شب نیز معروف هستند. این کرم ها برای مراقبت از پوست شما در هنگام شب و زمان خواب استفاده می شوند. خاصیت مرطوب کنندگی این کرم به گونه ای است که پس از استفاده رطوبت فوق العاده ای را بر روی پوست خود احساس خواهید کرد و همانطور که می دانید این رطوبت باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی می شود. البته برخی از افراد به جای استفاده از کرم های شب از مرطوب کننده استفاده می کنند. می توان گفت مرطوب کننده ها نیز قادرند پوست شما را رطوبت رسانی و تغیه کنند، اما شاید تاثیر آن به اندازه کرم های شب نباشد.  اگر می خواهید از مرطوب کننده برای پوست خود استفاده کنید، دقت داشته باشید که در آن SPF وجود نداشته باشد، چرا که وجود SPF باعث بسته شدن منافذ پوست شما می شود. در هر صورت خود کرم های شب دارای ترکیبات مغذی دیگری نیز هستند که مطمئنا این ترکیبات در کرم های مرطوب کننده یافت نمی شوند.

کرم های شب با پوست ما چه می کنند؟

کرم شب را می توانیم کمپلکسی از ویژگی های مثبت بر روی پوست بدانیم. از اثرات کرم شب بر روی پوست می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • همانطور که گفته شد کرم شب باعث حفظ رطوبت پوست شما می شود و با رساندن رطوبت کافی به پوستتان، باعث از بین رفتن خشکی آن می شود. این رطوبت عاملی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی است.
  • کرم شب تسکین پوست شما را به همراه دارد و در تمام طول شب حسی از آرامش را برای پوست شما به ارمغان می آورد.
  • کرم شب باعث می شود تا پوست شما شفاف شده و طراوت و تازگی را به همراه دارد.
  • کرم شب به مرور باعث جوانسازی پوست شما می شود و از ایجاد چین و چروک های بیشتر نیز جلوگیری می کند. این عمل با افزایش کلاژن در پوست انجام می گیرد.
  • کرم شب افزایش خونرسانی در زیر پوست شما را به دنبال دارد.
  • کرم شب همانند یک ویتامین و یا یک ماده مغذی پوست شما قوی و تقویت می کند.
  • نرم شدن و قابل انعطاف شدن پوست نیز از اثرات دیگر کرم شب است که این ویژگی باعث می شود تا قابلیت ارتجاعی پوست شما بیشتر شده و در نتیجه دچار چین و چروک های پوستی نشود.
  • اثر دیگر کرم شب، بازسازی و ترمیم پوست می باشد.

چرا کرم شب را در شب باید استفاده کنیم؟

زمانیکه شما خواب هستید، بدنتان شروع به انجام فعالیت هایی نظیر بازسازی و دفع مواد سمی می کند که در طول روز ممکن است ایجاد شده باشند. پوست نیز جزو ارگان هایی از بدن است که این عمل را در زمان خواب انجام می دهد. بنابراین در هنگام شب و خواب چند ساعته، بهتری فرصت برای مراقبت از پوست و رساندن مواد مغذی به آن است. علاوه بر این در تمام طول شب شما مجبور نیستید از محصولات آرایشی استفاده کنید، بنابراین استفاده از کرم های شب تاثیر بیشتری بر روی پوست شما خواهد داشت.

چگونه کرم شب مناسب را انتخاب کنیم؟

در هنگام انتخاب کرم شب نیز همانند انتخاب کرم پودر باید به چند نکته توجه کنید. اولین و مهم ترین ویژگی نوع پوست شماست.

  • کرم شب مناسب برای پوست های خشک: برای افرادی که پوستشان خشک است، استفاده از کرم هایآبرسان می تواند گزینه مناسبی باشد. کرم های شب آبرسان، حاوی ترکیبات مرطوب کننده ای نظیر هیالورونیک اسید و ترکیبات مرطوب کننده دیگر هستند، این ترکیبات باعث آبرسانی عمقی پوست شده و در نتیجه روز بعد شاهد پوستی نرم و لطیف خواهید بود. علاوه بر این معمولا در داخل کرم های شب آبرسان کلاژن نیز وجود دارد که باعث از بین رفتن کشیدگی پوست شما خواهد شد.
  •        کرم شب مناسب برای پوست چرب و مختلف: افرادی که دارای پوست چرب هستند، باید از کرم شبی استفاده کنند که سبک تر بوده و ترجیحا به صورت سرم باشد. معمولا سرم ها پس از استفاده هیچگونه چربی را بر روی پوست باقی نمی گذارند. همچنین کرم شب مخصوص پوست چرب حاوی ترکیبات ضد التهابی است که این ویژگی نیز عامل موثری در انتخاب شماست.

جدا از نوع پوست باید در نظر داشته باشید که کرم شبی که می خواهید انتخاب کنید، دارای خاصیت بازسازی کننده و ضد چروک باشد.

نحوه استفاده از کرم شب:

برای استفاده از کرم شب، ابتدا باید پوست خود را به طور کامل از هر گونه آلودگی پاک کنید. استفاده از شوینده های آرایشی و یا تونرها می تواند گزینه مناسبی باشد. پس از آن این کرم را بر روی پوست صورت تمیز و خشک خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که از این کرم برای ناحیه گردنتان نیز استفاده کنید.

در ادامه به بررسی چند کرم شب پر فروش خواهیم پرداخت:

  1.     کرم شب مای پایو

پایو یک برند فرانسوی تولید کننده محصولات آرایشی است. یکی از محصولات این کمپانی کرم شب مای پایو است. این کرم شب باعث انرژی بخشیدن به پوست شما شده و پس از استفاده از آن داشتن پوستی شفاف را تجربه خواهید کرد.  کرم شب مای پایو برای انواع پوست به جز پوست های جوش دار و چرب مناسب است. این کرم با آبرسانی عمیق به پوست شما باعث می شود تا پوست مرطوب شود این ویژگی به دلیل وجود روغن های مغذی گیاهی مانند Goji berry ، Acaii berry، روغن فندق و موم است.

ویژگی دیگر کرم شب مای پایو، ترمیم کردن لایه های پوستی در طول شب است. این ویژگی باعث می شود تا لک ها و جای جوش های شما به مرور از بین برود.

کرم شب مای پایو یک مرطوب کننده و یک محافظت کننده قوی برای پوست شماست. در ترکیبات این کرم شب از مواد آنتی اکسیدان استفاده شده است که عاملی برای محافظت از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد می باشد. این کرم مانند یک سد دفاعی از پوست شما محافظت می کند.

از دیگر ترکیبات به کار رفته در ساخت کرم شب مای پایو می توانیم به موم زنبور عسل، روغن کنجد و ویتامین C(عاملی برای جوانسازی پوست) اشاره کنیم.

این کرم را هر شب بر روی پوست تمیز صورت و گردن استعمال کنید.

  1.     کرم شب بازسازی کننده اورلن مدل آنتی فتیگ ابسولوت اسکین ریکاوری

اورلن یک برند فرانسوی تولید کننده محصولات مراقبت از پوست است. یکی از محصولاتی که توسط این کمپانی تولید شده است. کرم شب بازسازی کننده ANTI FATIGUE ABSOLU می باشد. این کرم مخصوص شب بوده و با نوآوری ویژه ای که دارد باعث تحریک تولید کلاژن در طول شب می شود. افزایش تولید کلاژن نیز منجر به بازسازی بیشتر پوست شده و در نهایت پوست سالم تر و شاداب تر شده و به مرور چین و چروک های آن کاهش می یابد. کرم شب بازسازی کننده ANTI FATIGUE ABSOLU باعث شفاف تر شدن پوست شما و پس از مدتی استفاده از آن تغییرات ایجاد شده را به وضوح مشاهده خواهید کرد.

  1.     کرم شب نوروا مدل نووِآن 3دی

کرم شب ضد چروک نوروا مدل Noveane 3D، یک کرم شب مناسب برای افراد بالای 30 سال است. این کرم شب باعث تحریک ساخته شدن کلاژن و الاستین می شود و چروک های پوست شما را نیز از بین می برد، همچنین باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک های بیشتر نیز می شود. این کرم حاوی ترکیباتی است که باعث حجم بخشیدن به پوست شما شده و در نتیجه همواره احساس خواهید کرد که پوست شما تازه و شاداب است. کرم شب 3D دارای ترکیبات ترمیم کننده است و به مرور باعث می شود که لک ها و جای آکنه های موجود بر روی پوست شما از بین برود. نوروا در ساخت این محصول از آنتی اکسیدان بهره برده است که وجود این آنتی اکسیدان باعث محافظت از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد می شود.

کرم شب 3Dنوروا به صورت تیوپی و در حجم 30 میلی لیتر تولید شده و در دسترس است.

  1.     کرم شب اُناگرین مدل اُنافلین

اناگرین یک برند امریکایی تولید کننده محصولات مراقبتی است که در ساخت محصولات خود از ترکیبات گیاهی بهره می گیرد. از این برند کرم شب ONAPHYLINE جزو پر فروش ترین ها می باشد. این کرم قادر است تا چروک های عمیق پوست شما را نیز از بین ببرد و باعث احیا شدن پوست شما شود. افرادی که دارای سن بالاتر از 40 هستند می توانند از این کرم به عنوان یک کرم شب تغذیه کننده برای پوست خود استفاده کنند. کرم شب ONAPHYLINE به صورت کاسه ای بوده و دارای حجمی برابر با 50 میلی لیتر است. وجود ترکیبات گیاهی در این کرم شب باعث می شود تا داشتن پوستی شفاف و جوان را بدون ایجاد حساسیت تجربه کنید.

در آخر این را عنوان کنیم که سعی کنید کرم شب خود هر چند وقت یکبار تعویض کنید، چرا که ممکن است پوست شما به کرم شب مصرفیتان عادت کند و دیگر تاثیر اولیه را نداشته باشید.