0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.
افزودن به علاقه مندیها
مقایسه

L- Glutamine

پودر ال-گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن 300 گرمی

شناسه کالا: 819012
شناسه کالا: 819012
  • product vendor icon image فروشنده:
    داروخانه صبا
ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم

محصولات مشابه

امتیاز کاربران به: پودر ال-گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن 300 گرمی
0
از 5
عالی
0 (0%)
خوب
0 (0%)
متوسط
0 (0%)
نامناسب
0 (0%)
ضعیف
0 (0%)
  • بررسی تخصصی
  • مشخصات
  • نظرات کاربران
بررسی تخصصی

پودر ال گلوتامین آی اس اس به سفارش شرکت اکسیر گستر سبا توسط شرکت پگاه تهران بسته بندی و به بازار عرضه می‌شود. بسته‌بندی این محصول به صورت قوطی پلاستیکی به داروخانه‌ها ارسال می‌شود که این قوطی حاوی 300 گرم پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن 300 گرمی است. در ادامه قصد داریم شما را با این محصول، مزیت و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا کنیم.

آمینو اسید چیست و چه کاربردی دارد؟

زمانی که شما پروتئین مصرف می‌کنید، پروتئین موجود در غذا پس از هضم به ذراتی به نام آمینواسیدها تبدیل می‌شوند. آمینواسیدها در بهینه‌سازی ریزمغذی‌ها نقش مهمی دارند و با سوخت‌رسانی برای رشد، سلامت و عملکرد بدن بسیار مفید هستند. میزان مشخصی از اسید آمینه‌ها در بدنسازی می‌تواند برای ثبات و سلامت بدن ورزشکار موثر باشد. اما توجه به این نکته مهم است که بدانید مصرف بیش از حد این ماده موجب ایجاد سم در بدن نیز می‌شود.

پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن نیز یکی از اسید آمنیه‌های مفید برای بدنسازان و ورزشکاران است که در ادامه اطلاعات جامع و دقیقی از این مکمل را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

آمینواسیدها انواع مختلفی دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • آمینواسیدهای ضروری
  • آمینو اسیدهای نیمه ضروری
  • آمینواسیدهای غیرضروری

به طور کلی کاربرد مکمل‌های آمینو اسید عبارتند از:

  • ایجاد عضله‌سازی
  • ترمیم و رشد ماهیچه‌ها
  • تقویت استقامت
  • ریکاوری عضلات
  • تنظیم قند خون حین ورزش‌های سنگین

پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن

گلوتامین یکی از انواع آمینواسیدهای غیرضروری بوده و برای بدن بسیار مفید است زیرا در ساختمان پروتئین بدن و همچنین انتقال نیتروژن در بافت تاثیرات مثبتی می‌گذارد. یکی دیگر از دلایل اهمیت این نوع آمینواسید تاثیرگذاری آن در سیستم بافری بدن و همچنین کاهش خستگی بدن است.

گلوتامین یکی از فراوان‌ترین آمینواسیدهای موجود در عضلات و پلاسمای خون انسان است. در شرایطی خاص این نوع آمینو اسید موجب ساخت گلوکز در کبد می‌شود و در ساختمان آنزیم گلوتاتیون به عنوان یک ترکیب اکسیدانی تاثیرگذار خواهد بود.

لوکوسیت‌ها در بدن یکی از بخش‌های مهم و اصلی سیستم ایمنی هستند که برای دریافت و تامین انرژی از گلوتامین استفاده می‌کنند. به همین منظور می‌توانیم بگوییم این مکمل روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد و موجب تقویت آن می‌شود. جالب است بدانید لوکوسیت‌ها خود قادر به ساخت گلوتامین نیستند. به همین دلیل آنها به گلوتامین ساخته شده توسط عضلات نیازمند و وابسته هستند.

در حین ورزش‌های سنگین و طولانی مدت، غلظت‌های عضلانی و پلاسمائی گلوتامین در بدن کاهش پیدا می‌کند. به همین منظور بسیاری معتقدند که در سیستم ایمنی ورزشکاران حرفه‌ای همیشه اختلال وجود خواهد داشت. برای حل این مشکل مصرف پودر ال گلوتامین نیاز است.

علاوه بر همه مواردی که در بالا بیان شد؛ گلوتامین نقش مهمی در جلوگیری از ریزش عضلات و همچنین ریکاوری آنها در ورزشکاران دارد. همه این ویژگی‌ها موجب شده تا پودر ال گلوتامین بین بسیاری از ورزشکاران محبوب و مشهور باشد.

بسیاری از متخصصان تغذیه و مربیان حرفه‌ای ورزشی دوزهای مصرفی متنوعی از 5 گرم تا 45 گرم را برای مصرف پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن ارائه کرده‌اند. اما به طور کلی در بیشتر موارد ورزشکاران براساس شرایط فیزیکی، نوع تمرین و شدت آن می‌توانند دوزهای 5 تا 15 گرم در روز را انتخاب کنند.

نحوه اثرگذاری پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت بر بدن

همانطور که در بالاتر هم بیان شد، یکی از فراوان‌ترین و موثرترین آمینواسیدهای موجود در بدن گلوتامین است. این ماده در بسیاری از مکمل‌ها و همچنین موادغذایی یافت می‌شود. گلوتامین نقش مهمی را در فرآیند بیولوژیکی بدن ایجاد می‌کند. به عنوان مثال این ماده ارزشمند در تکثیر سلولی، تامین انرژی، تامین گلوکز و تعادل اسید و باز بدن نقش مهمی را ایفا می‌کند.

با توجه به عملکرد گسترده، پودر ال گلوتامین یکی از مهم‌ترین مکمل‌های ورزشی مهم به حساب می‌آید. این مکمل مورد توجه بسیاری از ورزشکاران قرار گرفته و روزانه از آن استفاده می‌کنند.

براساس برخی از مطالعات به دست آمده گلوتامین روی متابولیسم و سنتز پروتئین تاثیر می‌گذارند و فرآیند آنها را بهبود می‌بخشد. این مکمل ارزشمند تجزیه و از بین رفتن بافت عضلانی را به حداقل می‌رساند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

به طور کلی همانطور که در بالاتر هم مطالعه کردید، در ورزشکاران و به ویژه افرادی که طولانی مدت و سنگین ورزش می‌کنند، گلوتامین برای تولید انرژی از عضلات آزاد شده و در نتیجه تحلیل عضلانی اتفاق می‌افتد. پس از رخ داد این اتفاق، غلظت گلوتامین در خون کاهش و سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود. احتمال عفونت به خصوص عفونت مجاری تنفسی فوقانی در این شرایط بسیار زیاد است.

براساس مطالعات به دست آمده مصرف مکمل‌های حاوی گلوتامین، درد عضلانی پس از تمرین سنگین و سخت را به شدت کاهش می‌دهد.

مصرف تنها 2 گرم از مکمل گلوتامین در روز می‌تواند هورمون رشد را در بدن افراد به طرز عجیبی افزایش دهد. به همین منظور می‌توان نتیجه گرفت مکمل ال گلوتامین آی اس اس اسپورت برای بسیاری از ورزشکاران مهم و مفید است.

مزایای مصرف پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن

  • حاوی ۵ گرم ال گلوتامین
  • حاوی ۶۰ سروینگ
  • بهبود ریکاوری عضلانی
  • تامین گلوتامین بدن
  • کمک به تولید هورمون رشد
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش چربی‌سوزی
  • ممانعت از ریزش عضلات
  • کاهش احساس خستگی

خطرات احتمالی مصرف پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن

همانطور که در بالاتر هم بیان شد، مصرف بیش از حد ال گلوتامین موجب ایجاد سم در بدن می‌شود. این موضوع می‌تواند روی سیستم تنفسی ورزشکار نیز تاثیرگذار باشد. بنابراین برای جلوگیری از خطرات احتمالی به اندازه و براساس شرایط بدن میزان دوز مناسبی از این پودر را مصرف کنید.

علاوه بر این مصرف این مکمل برای زنان باردار و افراد زیر 18 سال ممنوع بوده و باید تحت نظر مربی یا پزشک آن را مصرف کنند. این مکمل تنها یک مکمل تغذیه‌ای است و برای تشخیص، پیشگیری و درمان نیست.

نحوه مصرف پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن

برای مصرف این پودر کافیست 5 گرم از آن را پس از تمرین تنها با آب یا آبمیوه حل و نوش جان کنید. برای اثربخشی بیشتر می‌توانید علاوه بر مصرف پس از تمرین، قبل از خواب هم آن را مصرف کنید.

میزان مصرف

همانطور که در بالاتر هم مطالعه کردید، دوزهای متنوعی بین 5 تا 45 گرم در روز برای ورزشکاران توصیه شده است. اما با توجه به شرایط، سختی و شدت تمرین ورزشکاران می‌توانند بین 5 تا 15 گرم از این پودر در روز مصرف کنند.

شرایط نگهداری پودر ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن

جهت نگهداری، این محصول را دور از دسترس اطفال و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

سایر ترکیبات موثر در کنار ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن

براساس مطالعات انجام شده توسط محققین، مصرف گلوتامین به همراه کربوهیدرات علائم خستگی را تا دو ساعت بعد از تمرین کاهش می‌دهد.

خرید ال گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن

داروخانه صبا یکی بهترین و معتبرترین مراکز خرید انواع مکمل های دارویی و ورزشی است که دارای تنوع بالایی از محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل های مختلف است. برای خرید انواع مکمل های ورزشی ، به طور کامل مشخصات و موارد مصرف را مطالعه کنید و در صورتی که در هر مرحله از خرید نیاز به مشاوره با کارشناسان ما داشتید، می توانید با شماره تلفن 02141971 تماس حاصل فرمائید.

جدول ترکیبات

عنوانمقدار
ال گلوتامین L-Glutamine 5 گرم
پودر ال-گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن 300 گرمی
پودر ال-گلوتامین آی اس اس اسپورت نوتریشن 300 گرمی
ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم

مشتریانی که از این مورد خریداری کرده اند

تصاویر کالا
موجود شدن
  • check box icon for ایمیل
  • check box icon for پیامک
نظرات کاربران ( 0 )
0
از 5
عالی
(0%)
خوب
(0%)
متوسط
(0%)
نامناسب
(0%)
ضعیف
(0%)
;