0
سبد خرید شما خالیست!
میتوانید برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید.
افزودن به علاقه مندیها
مقایسه

PUMP XP4

پودر گلوتامین نوتریشن پلاس 300 گرمی

شناسه کالا: 823221
شناسه کالا: 823221
  • product vendor icon image فروشنده:
    داروخانه صبا
ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم

محصولات مشابه

امتیاز کاربران به: پودر گلوتامین نوتریشن پلاس 300 گرمی
0
از 5
عالی
0 (0%)
خوب
0 (0%)
متوسط
0 (0%)
نامناسب
0 (0%)
ضعیف
0 (0%)
  • بررسی تخصصی
  • مشخصات
  • نظرات کاربران
بررسی تخصصی

پودر گلوتامین نوتریشن پلاس 300 گرمی یکی از مکمل‌های ورزشی بسیار معروف بوده که توسط شرکت ویستا رادین آپادانا تولید و به صورت قوطی‌های پلاستیکی 300 گرمی به بازار عرضه می‌شود. مکمل گلوتامین نوتریشن پلاس برای ورزشکارانی که سخت ورزش می‌کنند بسیار مفید بوده و به آنها کمک می‌کند تا عملکرد بهترین داشته باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را این مکمل و همچنین مزایای استفاده از آن آشنا کنیم.

آمینواسید چیست و چه کاربردی دارد؟

آمینواسیدها به سه دسته کلی ضروری، نیمه ضروری و غیرضروری تقسیم می‌شوند. به عبارتی آمینواسیدها ترکیبات آلی هستند که از نیتروژن، کربن، هیدروژن و اکسیژن به همراه یک گروه زنجیره جانبی متغیر تشکیل شده‌اند. آمینواسیدها برای فرآیندهایی مانند ساخت پروتئین‌ها و سنتز هورمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی مورد نیاز هستند.

بدن برای رشد و عملکرد صحیح به 20 آمینواسید مختلف نیاز دارد. به طور کلی 11 نوع آمینواسید توسط بدن به طور طبیعی ساخته می‌شود و به آنها اسیدآمینه‌های غیرضروری می‌گویند. این در حالیست که 9 آمینواسید دیگر وجود دارند که بدن نمی‌تواند آنها را به طور طبیعی بسازد. برای ساخت و تامین این 9 آمینواسید شما می‌توانید تغذیه مناسبی داشته باشید. به این آمینواسیدها ضروری گفته می‌شود.

مکمل گلوتامین نوتریشن پلاس نوعی آمینواسید ضروری است که با خوردن آن عملکرد ورزشکار حین و بعد از تمرین سخت بهتر می‌شود.

پودر گلوتامین نوتریشن پلاس

مکمل گلوتامین نوتریشن پلاس به طور کلی حاوی 5 گرم گلوتامین در هر وعده مصرف است. کیفیت بالای این مکمل ورزشی موجب شده تا ورزشکاران بسیار زیادی از آن استفاده کنند. این محصول فاقد مواد افزودنی بوده و به بدن ورزشکاران آسیبی وارد نمی‌کند. گلوتامین خوراکی برای بیماری‌ سلول‌های داسی شکل، بهبود تغذیه و کمک به افراد برای بهبودی پس از جراحی، جراحات، سوختگی، پیوند مغز استخوان، عوارض HIV/AIDS است. علاوه بر همه این موارد، گلوتامین برای بسیاری از موارد دیگر نظیر اشعه و شیمی درمانی و... نیز مفید خواهد بود.

فعالیت ورزشی بسیار سنگین غلظت گلوتامین بدن را کاهش می‌دهد. کاهش غلظت گلوتامین باعث اختلال در سیستم بدن از جمله افت عملکرد سیستم ایمنی، کاهش سرعت ریکاوری عضلات و عضله‌سوزی می‌شود. خوردن و مصرف مکمل گلوتامین نوتریشن پلاس با فرآهم‌سازی سریع اسید آمینه گلوتامین، عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد و روند ریکاوری پس از انجام ورزش سنگین را سرعت می‌بخشد. علاوه بر این موارد در صورت آسیب عضلات به روند ترمیم آنها کمک می‌کند.

با توجه به نقش گلوتامین به عنوان یک ماده سازنده پروتئین، مصرف مکمل گلوتامین نوتریشن پلاس موجب افزایش عضله و بهبود عملکرد ورزشی می‌شود.

به طور کلی همه افراد و ورزشکارانی که استقامتی، قدرتی و سرعتی ورزش می‌کنند یا به فکر کاهش وزن هستند و همچنین افرادی که شدت فعالیت ورزشی بالایی دارند باید حتما در طی روز گلوتامین مصرف کنند.

نحوه اثرگذاری پودر گلوتامین نوتریشن پلاس بر بدن

همانطور که در بالاتر هم بیان شد، پودر گلوتامین نوتریشن پلاس 300 گرمی برای ورزشکاران می‌تواند بسیار موثر باشد. در حقیقت مصرف این پودر دامنه فعالیت‌های فیزیکی افراد را تقویت و توسعه می‌بخشد. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که این پودر چگونه روی بدن تاثیرات مثبت بسیار زیادی می‌گذارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم دلایل مختلفی وجود دارد. وجود اسیدآمینه‌ در ساختار و ترکیب پودر ال گلوتامین موجب افزایش احتمالی هورمون رشد می‌شود و سیستم ضد التهاب سلول‌ها را تقویت می‌کند. همین امر موجب رشد و تقویت عضلات و ماهیچه‌های ورزشکار خواهد شد. علاوه بر این مورد سیستم ایمنی ورزشکار با مصرف این مکمل ورزشی بهبود پیدا می‌کند و همین امر از عفونت‌های احتمالی نظیر عفونت مجاری تنفسی جلوگیری می‌کند.

مزایای مصرف پودر گلوتامین نوتریشن پلاس

همانطور که در بالاتر نیز بیان کردیم، پودر گلوتامین نوتریشن پلاس خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. به همین منظور بسیاری از ورزشکاران از آن استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از مزیت‌های مصرف پودر گلوتامین نوتریشن را بیان خواهیم کرد:

  • کمک به عضله سازی و افزایش عملکرد عضله‌ها
  • پیشگیری از عضله سوزی و ریزش آن‌ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود سرعت ریکاوری بعد از ورزش
  • کاهش خستگی و درد
  • بدون مواد افزودنی
  • دارای ۵ گرم گلوتامین در هر سروینگ
  • کیفیت بالای مواد اولیه
  • جذب بالای گلوتامین از طریق مکمل

خطرات احتمالی پودر گلوتامین نوتریشن پلاس

به طور کلی مصرف این پودر برای ورزشکاران و همچنین افراد عادی خطری ندارد اما در برخی موارد ممکن است درون بدن حساسیت ایجاد کند. در صورت مشاهده هرگونه حساسیت یا اختلال باید مصرف این مکمل را متوقف کنید و به یک پزشک مراجعه کنید.

همچنین این پودر تنها صرفا یک مکمل تغذیه‌ای بوده و جهت تشخیص، پیشگیری یا درمان بیماری نیست.

برای جلوگیری از خراب شدن پودر درون قوطی آن را باید در جایی خنک و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

در مصرف این مکمل حد اعتدال را رعایت کنید و از مصرف بیش از مقدار آن جدا خودداری کنید. چرا که در غیراینصورت ممکن است برای بدن مضر واقع شود.

مصرف این مکمل برای افراد زیر 18 سال و همچنین زنان باردار و شیرده ممنوع است. در صورتی که قصد مصرف دارند باید حتما قبل از خوردن این محصول با پزشک خود مشورت کنند.

نحوه مصرف پودر گلوتامین نوتریشن پلاس

بسیاری از متخصصان بر این باورند که برای مشاهده نتیجه بهتر باید از مکمل روزانه 1 الی 2 بار استفاده نمود. برای مصرف باید یک پیمانه 5 گرمی از این مکمل را در یک لیوان 250 میلی‌لیتری ترکیب و میل کنید. علاوه بر آب می‌توانید این پودر را در نوشیدنی‌های دیگری نظیر آبمیوه نیز مخلوط و میل کنید.

بهترین زمان برای مصرف مکمل صبح پس از بیدار شدن از خواب است. همچنین بعد از تمرینات ورزشی و هوازی خوردن این مکمل نیز به شدت توصیه می‌شود. علاوه بر صبح، شب قبل از خواب نیز می‌توانید از این مکمل نیز بهره بگیرید.

میزان مصرف

میزان دوز مصرفی این مکمل کاملا بستگی به شرایط جسمانی فرد، جنسیت، میزان فعالیت، درصد چربی، عضله و... دارد. در این خصوص بهتر است قبل از مصرف مکمل گلوتامین با یک پزشک متخصص یا مربی بدنسازی باشگاه خود مشورت کنید. البته باز هم فراموش نکنید این تنها یک مکمل غذایی بوده و برای درمان، تشخیص یا درمان بیماری نیست.

شرایط نگهداری پودر گلوتامین نوتریشن پلاس

  • در جای خشک، خنک ، دور از نور و رطوبت نگهداری شود.
  • در دمای کمتر از 25 درجه سانتی گراد و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

سایر ترکیبات موثر در کنار پودر گلوتامین نوتریشن پلاس

جهت عملکرد بهتر می‌توانید در کنار این پودر از ترکیبات دیگری نیز بهره بگیرید. برخی از ترکیبات موثر در کنار مکمل گلوتامین نوتریشن پلاس عبارتند از:

BCAA

که شبکه‌های آمینواسیدی است شامل آمینواسیدهای بنیادی می‌شود. بنابراین این ترکیب می‌تواند در کنار پودر ال گلوتامین تاثیرات مثبتی داشته باشد. برخی از آمینه اسیدهای موجود در BCAA عبارتند از: لوسین، ایزولوسین و والین. جالبه بدانید که یک سوم ساختار ماهیچه‌ها از این آمینواسیدها ساخته و تشکیل شده‌اند.

ترکیبات BCAA با مکمل ال گلوتامین به دو دلیل می‌تواند تاثیرات موثر و فوق‌العاده‌ای برای بدن داشته باشد که عبارتند از:

  • 1. غلظت آمونیاک و همچنین گلوتامین به طور مستقیم روی متابولیسم BCAA تاثیرگذار است.
  • 2. برای اثربخشی و جذب بیشتر ال گلوتامین توسط سلول‌ها به BCAA نیاز خواهد بود.

این دو مکمل در کنار هم می‌توانند تاثیرات مثبت بسیار زیادی روی رشد و تقویت عضلات بگذارند.

سیترولین

سیترولین یکی دیگر از آمینواسیدهای غیرضروری برای بدن است. سیترولین در زبان لاتین به معنای هندوانه است. شاید کمی برایتان عجیب باشد. اما جالب است بدانید که هندوانه منبع غنی از سیترولین بوده و برای بدن بسیار مفید خواهد بود. علاوه هندوانه سیترولین در سایر مواد غذایی مانند لوبیا چیتی، سویا و بادام زمینی نیز موجود است. ترکیب ال گلوتامین و سیترولین می‌تواند به ورزشکاران کمک بسیار زیادی حین فعالیت کند.

سایر ترکیبات عبارتند از:

  • آلفا کتو گلوتارات
  • گلوکز یا استیل گلوکزامین
  • پروتئین Whey
  • روغن‌های امگا ۳
  • کراتین (در چرخه ۶ هفته‌ای)
  • مولتی ویتامین

خرید گلوتامین نوتریشن پلاس

داروخانه صبا یکی از بهترین و معتبرترین مراکز خرید انواع مکمل های دارویی و ورزشی است که دارای تنوع بالایی از محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل ‌های مختلف است. برای خرید انواع مکمل ‌های ورزشی ، به طور کامل مشخصات و موارد مصرف را مطالعه کنید و در صورتی که در هر مرحله از خرید نیاز به مشاوره با کارشناسان ما داشتید، می توانید با شماره تلفن 02141971 تماس حاصل فرمائید.

جدول ترکیبات گلوتامین نوتریشن پلاس

عنوانمقدار
ال گلوتامین L-Glutamine 5 گرم
پودر گلوتامین نوتریشن پلاس 300 گرمی
پودر گلوتامین نوتریشن پلاس 300 گرمی
ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم

مشتریانی که از این مورد خریداری کرده اند

تصاویر کالا
موجود شدن
  • check box icon for ایمیل
  • check box icon for پیامک
نظرات کاربران ( 0 )
0
از 5
عالی
(0%)
خوب
(0%)
متوسط
(0%)
نامناسب
(0%)
ضعیف
(0%)
;